در سئو به ساز گوگل برقصید!

امروزه بسیاری از وبسایت ها به دنبال این هستند که در صدر نتایج جستجو باشند. با این حال گوگل هوشمندانه تر از قبل عمل می کند. الگوریتم رقص گوگل با نوسان رتبه وبسایت ها، عملکرد آن ها را بررسی می کند. در نتیجه اگر واکنش کاربران نسبت به یک سایت مثبت باشد، رتبه سایت پس از رقص گوگل افزایش می یابد. 1 min


0
الگوریتم رقص گوگل

هدف گوگل همیشه ارائه بهترین نتایج به کاربران خود بوده است. این موتور جستجوی محبوب مثل یک معلم سخت گیر اما مهربان است که هوای شاگرد اول‌های کلاس را دارد. به عبارت بهتر ربات‌های گوگل به شکل مداوم در حال بررسی هستند تا بر اساس فاکتورهای خود، سایت‌هایی را در نتایج اول جستجو نشان دهند که ارزش بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند. به همین دلیل نقش رقص گوگل در سئو اهمیت زیادی دارد.

حال اگر شرایطی پیش بیاید که چندین سایت بر سر یک کلمه کلیدی رقابت شدیدی داشته باشند و برای دست یافتن به رتبه اول به هم چنگ و دندان نشان دهند، گوگل شخصا وارد عمل می‌شود.

اینجاست که باید به ساز گوگل برقصید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید.

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

هر روز سایت‌ها، پست‌های وبلاگ و صفحات وب زیادی ایجاد می‌شود. گوگل بر اساس الگوریتم‌ها و قوانین خود این سایت‌ها را بررسی می‌کند. هدف از الگوریتم رقص گوگل به چالش کشیدن سایت‌های مختلف است تا بهترین نتایج در اختیار کاربران قرار گیرد.

در گذشته کار برای صاحبان وب سایت آسان‌تر بود. آن‌ها به کمک کلمات کلیدی و چندین بک لینک به افزایش رتبه صفحات سایت خود کمک می‌کردند؛ اما به مرور گوگل متوجه شد که چنین سایت‌هایی محتوای غنی و مناسبی به کاربران ارائه نمی‌دهند. پس الگوریتم‌های هوشمندانه و جدیدتری برای رتبه‌ بندی در نظر گرفت. به همین دلیل است که نقش رقص گوگل در سئو برای وبسایت‌ها حائز اهمیت است.

چگونه گوگل شما را می‌رقصاند؟

در طی یک بازه زمانی مشخص نتایج رتبه‌ بندی برخی از سایت‌ها دچار نوسان می‌شود. الگوریتم رقص گوگل هر ۳۶ روز یکبار انجام می‌گیرد.

به عبارت بهتر سایت شما به طور موقتی در صدر نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرد. این فرصتی است که گوگل در اختیار برخی از سایت‌ها قرار می‌دهد تا در این بازه زمانی بازخوردهای حاصل از آن را بررسی کند.

ربات‌های گوگل شبیه به کارآگاه‌های خصوصی شروع به کار می‌کنند و تمام عملکرد کاربران را زیر نظر می‌گیرند. اگر مدت زمان باقی ماندن آن‌ها در صفحات سایت طولانی باشد، نرخ کلیک بر روی لینک‌ها و صفحات افزایش پیدا کند و نرخ پرش کم شود، پس از پایان این دوره شما با ارتقاء رتبه مواجه می‌شوید.

اما اگر سایت شما از نظر گوگل برای کاربران مفید نباشد، به جایگاه قبلی خود و یا حتی پایین‌تر از آن سقوط آزاد خواهید داشت.

چرا نقش رقص گوگل در سئو وبسایت‌ مهم است؟

این دوره شبیه به غربالگری سایت‌ها می‌باشد. برخی از سایت‌ها از نتایج جستجو به طور کلی حذف می‌شوند، در حالی که اگر سایت‌های مفید و مناسبی برای کاربران وجود داشته باشند، می‌توانند امتیاز خوبی از این مرحله بگیرند.

الگوریتم رقص گوگل

حالا مهم‌ترین کاری که شما باید برای سایت خود در دوره رقص گوگل انجام دهید این است که هیچ کاری نکنید و صبر داشته باشید. به این دلیل که یک اقدام اشتباه از سمت شما باعث نتایج جبران‌ ناپذیری خواهد شد.

کدام سایت‌ها در دوره گوگل دنس قرار می‌گیرند؟

به یاد داشته باشید که رتبه فعلی شما برای موتور جستجوی گوگل اهمیتی ندارد. حتی اگر الگوریتم‌های سئو را رعایت کرده و برای کاربران ارزش آفرینی کرده اما شامل شرایط زیر باشید، به ساز گوگل می‌رقصید:

  • چنانچه به تازگی وارد حوزه اینترنت شده باشید.
  • اگر یک کلمه کلیدی جدید انتخاب کرده و آن را سئو کنید.
  • در صورتی که از بک لینک‌های غیر طبیعی سایت را سئو نمایید.

پس اگر از نظر گوگل مشکوک عمل نکنید، تمام فرآیند بهینه سازی وب سایت شما اصولی بوده و از سابقه خوبی برخوردار باشید، احتمال اینکه دچار رقص گوگل شوید بسیار پایین است. در این صورت نقش رقص گوگل در سئوی سایت شما بسیار موثر خواهد بود.

در دوره رقص گوگل هیجانی عمل نکنید!

فرض کنید وبسایت شما به طور ناگهانی با کاهش رتبه مواجه شده است. در این حالت گمان می‌کنید بهترین کار ایجاد بک لینک و اقدامات مختلف برای بهبود رتبه سایت است. با این وجود اگر در پروژه رقص گوگل باشید این کاهش رتبه یک مسئله طبیعی است. به همین دلیل بهتر است اقدامات هیجانی انجام ندهید.

به عبارت بهتر پس از پایان این دوره زمانی اگر سایت خوبی داشته باشید، رتبه شما بهبود می‌یابد.

روش‌های زیادی برای بهبود وب سایت وجود دارد:

  • برای مقالات از تیتر‌های جذاب و مناسب انتخاب کنید.
  • بهتر است محتوای شما شامل مطالبی باشد که نیاز کاربران را برطرف کند.
  • از تصاویر با کیفیت و متناسب با موضوع استفاده کنید.
  • توضیحات متا را دست کم نگیرید.
  • کلمات کلیدی را به اندازه کافی در محتوا به کار ببرید.
  • در ساخت کلیک غیر طبیعی عمل نکنید.
  • رعایت این نکات ساده اما مهم در عملکرد سایت بسیار موثر خواهد بود.

چگونه در قعر نتایج جستجو گرفتار نشویم؟

بهترین کاری که می‌توانید برای وبسایت خود انجام دهید این است که نسبت به اصول سئو و الگوریتم‌های گوگل آگاه باشید. در این صورت می‌توانید قبل از آنکه مشکلی برای رتبه وب سایت شما به وجود بیاید، عملکرد خوبی از خود نشان داده و محبوب دل گوگل شوید.

اهمیت و نقش رقص گوگل در سئو می‌تواند به یک مسئله جدی تبدیل شود. به عبارت بهتر استفاده از بک لینک‌های غیرطبیعی، محتوای کپی شده یا پر کردن سایت با کلمات کلیدی و مواردی از این دست همان عواملی هستند که باعث می‌شوند با طناب پوسیده به چاه نتایج جستجو گرفتار شوید.

بنابراین به جای آنکه نگران الگوریتم رقص گوگل باشید، فعالیت‌های اصولی را طبق روال عادی انجام دهید تا بتوانید از به خوبی از فرصت گوگل دنس برخوردار شوید.

الگوریتم رقص گوگل

از کجا بفهمیم در پروژه گوگل دنس هستیم؟

تشخیص این موضوع به به همین راحتی نیست. نمی‌توان هر کاهش رتبه و یا افزایش را به پای رقص گوگل نوشت.

به عبارت بهتر عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث کاهش رتبه شود:

  • سئوی کلاه سیاه
  • سئوی منفی
  • بک لینک‌های غیر طبیعی
  • خطا در سرور

به همین دلیل مهم است که در ابتدا یک گزارش از عملکرد سایت بگیرید و رتبه الکسا آن را بررسی کنید. اگر پس از بررسی هیچ کدام از عوامل بالا وجود نداشته باشد ممکن است نوسانات به دلیل گوگل دنس باشد.

سخن آخر

در بازه‌های زمانی نامعلوم گوگل شروع به بالا و پایین کردن رتبه سایت‌ها می‌کند. این فرصتی برای برخی از وبسایت‌ها می‌باشد تا خودی نشان بدهند. پس اگر در این دوره واکنش کاربران مثبت باشد، جایگاه سایت بهبود پیدا می‌کند، در غیر این صورت ممکن است رتبه کاهش پیدا کند. پس به جای آنکه نقش رقص گوگل در سئو را دست کم بگیرید، به عواملی که بر روی آن تاثیر می‌گذارد، توجه کنید.

بنابراین اگر به چالش رقص گوگل گرفتار شدید نگران نباشید و برای نتایج آن صبر کنید.

نویسنده


خوشت اومد؟ با دوستات به اشتراک بذار!

0

عکس العمل شما درباره این مطلب چی بود؟

اوه اوه
0
اوه
:( :(
0
:(
⋋_⋌ ⋋_⋌
0
⋋_⋌
:)) :))
0
:))
3> 3>
0
3>
like like
0
like
مرضیه شریفی

فارغ التحصیل مهندسی صنایع. یک تولید کننده محتوای عاشق دیجیتال مارکتینگ و نویسندگی