بهترین بازی های استراتژیک

بهترین بازی های استراتژیک برای pc


1

یکی از ژانرهای جداناپذیر از صنعت بازی های ویدیویی ، ژانر استراتژیک می باشد که تقریبا جزو بازی های اختصاصی رایانه های شخصی محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر بپردازیم.

بهترین بازی های استراتژیک 

Rise Of Nations

در نگاه اول ممکن است که بازی Rise of Nations را بازی های سری Age of Empires مایکروسافت  اشتباه بگیرید اما این بازی مانند سایر بازی های مشابه استراتژیک ، میزبان تمدن های مختلفی است ، هرکدام از تمدن های داخل بازی دارای ویژگی های ویژه و خاص و چهار تا پنج نیروی نظامی منحصر به فرد هستند. اما فراتر از آن ، این بازی به لطف مفاهیم جدیدی از جمله مرزهای ملی ، تصرف شهرها و موارد دیگر ، بیش از سایر بازی های استراتژیک جزئیات دارد. در حالی که این ویژگی های جدید ممکن است برای گیمرهای ژانر استراتژیک در زمان واقعی بیگانه به نظر برسد ، طرفداران بازی های استراتژی باید آنها را به خوبی بشناسند !

گیم پلی

بر خلاف سایر بازی های مبتنی بر نوبت (turn-based) ، در بازی Rise of Nations ، شهرها بخش اصلی استراتژی شما هستند. هر یک از شهرهای شما شعاعی در اطراف خود دارند که مرز ملی شما را تشکیل می دهد. شما می توانید ساختمان های مختلف را فقط در داخل مرزهای خود بسازید و فقط می توانید تعداد محدودی از پیشرفت های مختلف را برای هر شهر بسازید (مانند حداکثر پنج مزرعه در هر شهر). از آنجا که گسترش امپراتوری شما کاملاً به شهرهای شما بستگی دارد ، بازی باعث می شود که در مورد چگونگی و اینکه کجا باید شهرهای خود گسترش دهید بیشتر فکر کنید. این تمرکز بر روی شهرها بدان معنی است که هرکدام با داشتن مزارع ، معابد ، دانشگاه ها و غیره ، به یک جامعه مجزا تبدیل می شوند – شهرهای واقعی برخلاف سایر بازی های استراتژی ، که بیشتر ساختارهای شما در آن وجود دارند ، امپراتوری شما را تشکیل می دهند. با این حال می توانید برخی از ساختمان ها را در خارج از مرز شهری ایجاد کنید اما باید حتما در مرزهای کلی شما قرار داشته باشد.

تصرف بیشتر => قدرت بیشتر

این مفهوم جذاب از مرزهای ملی به شکلی عمل می کند که ممکن است انتظار داشته باشید آن را در یک بازی حماسی ، مانند بازی Civilization ، ببینید تا rise of nations. در عمل ، مرزهای ملی بدون اینکه بازی را خسته کننده تر کنند ، به عمق بازی اضافه می کنند. به عنوان مثال ، از آنجا که مرزهای ملی شما با تعداد شهرهایی که کنترل می کنید رشد می یابد ، ممکن است بخواهید با ساختن تعداد زیادی از شهرها ، امپراطوری خود را بطور تهاجمی گسترش دهید ، اما با توجه به برخی از محدودیت ها در بازی اجازه این کار را نخواهید داشت مگر اینکه شروع به تصرف شهرهای دیگر تمدن ها کنید. علاوه بر این ، هر نظامی که شما به مرزهای یک تمدن دشمن بفرستید ، آسیب دیدگی را در پی دارد (به منظور شبیه سازی کمبود تدارکات در مسافت های دورتر از تمدن فعلی شما). این ویژگی همچنین باعث می شود دشمنان شما در ابتدای بازی سعی در حمله کرد نداشته باشند. با این حال ، شما و مخالفان خود می توانید واگنهای تدارکات را برای محافظت از ارتش خود در برابر صدمه کمبود تدارکات به خاک دشمن بفرستید.

علاوه بر این ها ، شما می توانید طیف های مختلفی از سربازان ملل های مختلف را در دوره های زمانی خاصی استخدام کنید. مانند سایر بازی های استراتژی  ، بازی Rise of Nations از یک سیستم تعادل استفاده می کند – به عنوان مثال سواره نظام در برابر برخی از واحدهای کماندار می تواند بهتر عمل کند ، در حالی که pikemen ها می توانند سوارکارها را به راحتی از پا در بیاورند. مبارزه در بازی Rise of Nations بسیار سریع انجام می شود ، اگرچه ملاحظات تاکتیکی جالبی همچون حملات از پشت و همچنین توانایی های ویژه ای که واحدهای عمومی شما می توانند از آنها برای تأمین دفاع اضافی برای سربازان خود استفاده کنند ، ایجاد کرده با این وجود حتی می توانید ارتش خود را مخفی کنید تا منتظر دشمن باشند.

نقش حیاتی شهرها

 شهرها در این بازی بسیار مهم هستند ، زیرا حمله موفقیت آمیز به یک شهر آن را نابود نمی کند ، بلکه در عوض آن را به مستعمره ایی برای تمدن شما تبدیل می کند. به همین ترتیب ، نبردها بر سر شهرها بسیار مهم و بسیار با ارزش هستند و همچنین باعث می شود که این امتیازات در نبردهای چند نفره بیشتر شود ، که با وجود مقیاس تاریخی حماسی بازی ، غالباً در کمتر از یک ساعت به پایان می رسد. نبردهای تن به تن بخش زیادی از بازی را تشکیل می دهند اما نبردهای دریایی و هوایی هم نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. با پیشرفت تمدن خود می توانید از کشتی های چوبی به کشتی های هواپیمابر و یا زیر دریایی دست پیدا کنید و یا حتی در داخل اقیانوس به استخراج نفت بپردازید.

پیشرفت تمدن ها !

علاوه بر ویژگی های جذابی که به آن ها اشاره شد با پیشرفت تمدن شما می توانید انواع موشک و هواپیماهای جنگی داشته باشید و تمدن های دیگر را با آن ها به نابودی بکشانید. البته برای مبارزه با هواپیماهای جنگی می توانید علاوه بر استفاده کردن از جت ها از پدافند های هوایی هم استفاده کنید که می توانند به راحتی هواپیماهای بمب افکن را زمین گیر کنند. در این بازی چندین روش برای پیروزی وجود دارد که می توانید قبل از شروع بازی یکی را انتخاب کنید برای مثال هر تمدنی که بیشترین و گسترده ترین مرز را داشته باشد و یا هر تمدنی که بیشترین آثار باستانی و فرهنگی داشته باش پیروز بازی خواهد بود. همگی این ویژگی ها و دیگر ویژگی های این بازی باعث می شود تا این بازی لیاقت حضور لیست بهترین بازی های استراتژیک pc را داشته باشد.

تجربه ایی چند نفره برای تصاحب تمدن های دیگر

علاوه بر قابلیت بازی کردن به صورت چند نفره و تک نفره با دشمنان می توانید نوع دیگری از شکوفایی تمدن ها را هم تجربه کنید. در نوع بازی که از انسان های اولیه شروع می شود می توانید به تمدن های دیگر حمله کنید و یا با آن ها داد و ستد و یا صلح کنید. گیم پلی که در نوع بازی با آن مواجه خواهید بود از نوع معمول بازی کمی متفاوت می باشد. در این نوع بازی معمولا یا باید با تعداد مشخصی از سربازان و تجهیزات به پایگاه های دشمنان حمله کنید و یا از پایگاه و شهر خود دفاع کنید که بعد از پیروزی می توانید منابع مشخصی را به تمدن خود اضافه کنید. بعد از هر پیروزی یک سواره نظام به شما داده می شود که می توانید آن را در مناطق مورد نظر برای دفاع یا حمله به دیگر تمدن ها مستقر کنید. در صورتی که سواره نظام در قسمتی از تمدن شما قرار داده شده باشد و دشمن به آن حمله کند شانش شما برای پیروزی بسیار بیشتر خواهد بود.

Stronghold: Crusader

بازی Stronghold: Crusader جانشین مستقل Stronghold می باشد ، به این معنی که برای بازی کردن آن نیازی به Stronghold اصلی ندارید. Stronghold شما را از اروپا به سرزمین های مقدس می برد و بر روی آن تمرکز بیشتر و جالب تری ارائه می کند. مأموریت های اقتصادی که برای پیروزی در بازی لازم بود ، از بازی حذف شده اند. درعوض ، Stronghold تأکید بیشتری بر هنر خوب دفاع یا حمله کردن به قلعه می کند. بازی Stronghold: Crusader با گذشت 19 سال از عرضه خود هنوز هم توسط بسیاری از گیمرها پلی داده می شود چرا که هنوز هم تجربه ایی ناب از مدیریت قلعه به گیمرها ارائه می کند.

گیم پلی

در واقع ، Stronghold ، مأموریت های تک نفره خود را به دو دسته تقسیم می کرد: نظامی و اقتصادی ، گرچه ماموریت های اقتصادی که عموماً شامل جمع آوری محصولات زراعی و جمع آوری منابع بود ، به اندازه ماموریت های نظامی محبوب نبود. همچنین Stronghold دارای حالت تک نفره و چند نفره بود. اما Stronghold: Crusader گزینه های بیشتری را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال ، شما می توانید بازی های مختلفی را در برابر حریفان بر روی نقشه های مختلف ، حتی در حالت چند نفره انجام دهید. هر کدام از دشمنان و یا هم پیمانانی که در بازی انتخاب می کنید به نوع خاصی قلعه خود را آماده دفاع می کند که متناسب با نحوه بازی کردن خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

با این حال ، بازیکنانی که تنها چند دقیقه صرف بازی کنند با کلیت بازی آشنا خواهند شد و می توانند در بازی خبره شوند چرا که گزینه های اصلی بازی بسیار ساده هستند و حتی افرادی که بازی های استراتژیک زیادی هم بازی نمی کنند می توانند با این بازی ارتباط بیشتری برقرار کنند. در این بازی می توانید انواع مختلفی از برج ها را انتخاب کنید اما هر کدام ویژگی خاص خود را دارند برای مثال برج های بلند تر تعداد کمتری از سربازان را در خود جای می دهند اما نشان گرفتن آن ها کار سخت تری خواهد بود.

دنباله طلیبی

روند داستانی تک نفره بازی “دنباله صلیبی” نام دارد که مجموعه ای از 50 نبرد را ارائه می دهد که هر یک سخت تر از دیگری است. این قابلیت در بازی وجود دارد که حتی می توانید ماموریت های قبلی را هم دوباره بازی کنید تا امتیاز بهتری بدست بیاورید.

بر خلاف مأموریت های موجود در مبارزات نظامی Stronghold ، بیشتر ماموریت های موجود در مسیر جنگ صلیبی به شما امکان می دهند قلعه شخصی خود را بسازید. این موضوع باعث می شود تا متناسب با نوع نقشه و دشمنان بتوانید قلعه های مختلفی را برای دفاع کردن بسازید. با انجام مأموریت های صلیبی با در اختیار داشتن واحدها و استراتژی های خاص ، و به محض افزایش سطح دشواری ، به تدریج مهارت های خود را در بازی بهبود خواهید بخشید. علاوه بر یک آموزش اساسی ، چهار کارزار تاریخی وجود دارد که در هر فصل عناصر بازی خاصی مشخص می شود ، از جمله اینکه کدام واحد برای اهداف مناسب تر می باشد و یا چگونگی مدیریت مالیات شما و تفاوت بین محصولات مختلف را به شما آموزش می دهد. هر مأموریت در این کمپین ها مانند معمایی با زمینه تاریخی است که پس از حل شدن ، به شما یاد می دهد بهتر بازی کنید. بازی Stronghold: Crusader گزینه های متعددی برای معرفی بازیکنان جدید به بازی و همچنین چالش های فراوانی برای گیمرها به دنبال دارد.

کمانداران عرب !

Stronghold: Crusader تغییرات مهمی را در پویایی نسبت به بازی اصلی ایجاد می کند. قابل توجه ترین نکته این است که در بازی هفت واحد مزدور جدید عرب اضافه شده است ، معمولا کمانداران عرب کمی ضعیف تر هستند اما سرعت بیشتری دارند ، یا حتی کمانداران سواره عرب ترکیبی از قدرت و سرعت را ارائه می کنند ، و آدمکش ها می توانند برج های دروازه را مخفیانه باز کنند تا واحدهای شما وارد قلعه دشمن شوند. واحدهای جدید همگی از اردوگاه مزدور عرب استخدام می شوند که به محض اینکه شروع به ساخت قلعه خود کردید ، می توانید به راحتی آن ها را در اختیار داشته باشید. برای جذب آنها ، نیازی به جمع آوری منابع ، ساخت اسلحه و انبار کردن در اسلحه خانه خود نیست. در عوض ، فقط باید مقداری طلا داشته باشید تا بتوانید این نیروهای عرب را در اختیار داشته باشید.

مزدوران عرب به اندازه واحدهای نظامی سنتی قدرتمند نیستند ، اما قطعاً نحوه بازی کردن را تغییر می دهند. برخی از سناریوها و مراحل اصلی بازی را می توان به راحتی با فروش کالاهای اولیه ، استفاده از طلا برای استخدام مزدوران ، و سپس حمله به قلعه به راحتی در همان اوایل بازی پیروز شد. البته این نوضوع بدان معنی نیست که شما در مراحل بازی خیلی زود مورد حمله قرار می گیرید. نتیجه نهایی این است که بازی Stronghold: Crusader نسبت به نسخه قبلی خود یک شاهکار محسوب می شود.

جمع آوری منابع

در این بازی می توانید با استخراج آهن شروع به ساخت اسلحه های مختلفی مانند گرز یا شمشیر کنید که می توانید با گرز سربازان مختلفی را ایجاد کنید که می توانند به سرعت دشمن را از پا در بیاورند و یا می توانید با ساخت شمشیر و زرح سواره نظام های قدرتمندی را در اختیار داشته باشید که تقریبا قدرتمند ترین نیروی نظامی در بازی محسوب می شوند و البته که به طلا و زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارند.

بازی Stronghold: Crusader قطعا یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای رایانه های شخصی به شمار می آید و گیمرهایی که آن را تجربه کردند هرگز جنگ های صلیبی را از یاد نخواهند برد !

Command & Conquer: Generals 

Command & Conquer: Generals یک بازی ویدئویی استراتژی در زمان واقعی (real time) و هفتمین قسمت از سری Command & Conquer می باشد.  نسخه ويندوز ژنرال ها توسط EA Pacific ساخته شد و توسط EA Games منتشر شد ، نسخه Mac OS X توسط Aspyr Media ساخته و منتشر شد. در این بازی ، گیمرها می توانند سه جناح مختلف را انتخاب کند: ایالات متحده ، چین و ارتش آزادیبخش جهانی (GLA). سری بازیهای ژنرال از SAGE (موتور بازی سازی) استفاده می کنند ، نسخه گسترده ای از موتور سه بعدی Command & Conquer: Renegade. بسته توسعه ای با عنوان Command & Conquer: Generals – Zero Hour ، علاوه بر این بازی در سال 2003 برای PC و Mac OS منتشر شد. هر دو نسخه ژنرال و Zero Hour با انتقاد های بسیار مثبتی روبرو شدند.

گیم پلی

Command & Conquer Generals به شیوه ای مشابه عناوین دیگر این سری بازی ها عمل می کند – بازیکنان پایگاه ها را می سازند و برای تأمین تدارکات از مکان های مخصوصی منابع جمع آوری می کنند و سپس با از بین بردن پایه ها و ارتش های حریفان پیروز میدان می شوند. انواع واحدهای مختلفی برای آموزش در دسترس می باشد ، از پیاده نظام تا وسایل نقلیه زمینی و هواپیما ، هر کدام نقش های ویژه ایی بازی می کنند ، در حالی که ساختارهای پایه ایی به قسمت های تولید واحد ، امکانات پشتیبانی و اقدامات دفاعی تقسیم می شوند. موفقیت در بازی متکی بر استفاده بیشتر از واحدهای نظامی ، استفاده از مزایای آنها در ضمن مقابله با معایب آنها با سایر واحدها است ، برای پیروزی در برابر حریفان – به عنوان مثال پیاده نظام می تواند با پیاده نظام ضد وسایل نقلیه مقابله کند. واحدهایی که در مقابل بقیه واحدها زنده مانده و موفق به کشتن واحدهای دیگر می شوند ، امتیاز “جانبازی” کسب می کنند و به طور موثر توانایی های خود را بهبود می بخشند و قدرتمندتر می شوند در بالاترین سطح ، این امکان را نیز برای ترمیم هرگونه آسیب در هنگام جنگ فراهم می کند.

علاوه بر این ها ، بازیکنان همچنین می توانند نیروهای هوایی را مستقر کنند که می تواند نیروهای حریف را فریب دهد. همانطور که اشاره شد در بازی سه جناح وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

کشورهای قابل بازی

آمریکا

ایالات متحده برای مقابله با مخالفان به تسلیحات پیشرفته مانند پهپادها و نیروی هوایی متکی است و قادر است از واحدهای تأمین کننده برای پیاده کردن پیاده نظام به داخل ساختمانهای مختلف استفاده کند. علاوه بر این ، آنها می توانند نیروگاه ها را بهبود بخشند ، این جناح منابع بیشتری را نسبت به دو جناح دیگر جمع می کنند ، اما واحدها برای تولید گران تر هستند.

چین

چین به واحدهای قوی تانک و توپخانه متکی است و می تواند از هکرها برای تسخیر ساختمان یا تولید بودجه اضافی استفاده کند. علاوه بر این ، با قرار گرفتن چندین سرباز در کنار یکدیگر می توانند تخریب بیشتری را به دشمن وارد کنند. با این حال ، نیروگاه های آنها می توانند در صورت تخریب ، به واحدها و ساختمانهای اطراف آسیب برساند ، آنها نیروی هوایی ضعیف تری دارند و به ارتش های بزرگ احتیاج دارند تا بتوانند بر دشمن غلبه کنند.

GLA

ارتش آزادیبخش جهانی برای غلبه بر مخالفان به واحدهای ارزان قیمت و مبارزات چریکی تروریستی متکی است ، که در آن می توان با چندین واحد خودرو به پایگاه های دشمن حمله کرد ، با استفاده از واحدهای پیاده نظام ویژه می توان خسارت قابل توجهی ایجاد کرد علاوه بر این ، آنها به سازه های پایه احتیاج ندارند و هر ساختمان که ویران شود ، در صورت ویران نشدن کامل آن می تواند ، به طور خودکار بازسازی شود. با این حال ، آنها باید از واحدهای سازنده برای جمع آوری منابع استفاده کنند و نمی توانند واحدهای هوایی بسازند. این موضوع با داشتن واحدهای ضد هوایی بیشتر از دو جناح دیگر جبران می شود.

پیشرفت های بازی

سری بازی های ژنرال متفاوت از عناوین دیگر هستند ، در این بازی ساخت و ساز بیشتر به واحدهای سازنده اختصاصی متکی است و نه یک ساختمان مرکزی ، اما با توانایی اضافه شده قادر به ساخت ساختمان ها در هر کجای نقشه هستید. علاوه بر این ، بازیکنان می توانند از “توانایی های ژنرال” استفاده کنند ، که می توانند توانایی های اضافی مانند قدرتهای پشتیبانی (یعنی حملات هوایی) ، پیشرفت در واحدهای خاص ، یا دسترسی به واحدهای اضافی برای ساخت و ساز داشته باشند.

بازی های سری ژنرال معمولا خط داستانی جالبی هم دارند که می توانند جزئیات بیشتری را در مورد بازی در اختیار گیمر قرار دهند که پیشنهاد می شود اگر آن را بازی نکرده اید حتما دوباره بازی را نصب کرده و به تجربه آن بپردازید.

Warcraft 3

Warcraft III: Reign of Chaos یک بازی استراتژیک فانتزی در زمان واقعی (real-time) است که توسط Blizzard Entertainment در ژوئیه 2002 منتشر شد. این fhcd دومین دنباله Warcraft: Orcs & Humans ، پس از Warcraft II: Tides of Darkness ، می باشد. بازی در دنیای داستانی وارکرفت روایت می شود. بسته الحاقی ، The Frozen Throne ، در ژوئیه 2003 منتشر شد. Warcraft III چند سال پس از وقایع Warcraft II به وقوع می پیوندد و داستان تلاش Burning Legion برای فتح دنیای داستانی آزروت را با کمک ارتش بازگو می کند. در واقع این بازی به داستان تلاش های انسان ها و نایت الف ها را در مقابل ارک ها می پردازد.  

گیم پلی

Warcraft III در نقشه ای با اندازه های مختلف ، که از دشت ها و مزارع بزرگ ، رودخانه ها ، کوه ها ، دریاها یا صخره ها تشکیل شده است صورت می گیرد. این نقشه در ابتدا از دید گیمر پنهان شده است و فقط با کاوش قابل مشاهده می شود. تغییراتی از قبیل حرکت نیروهای دشمن و ساخت و سازها در مناطقی که هنوز کشف نشده اند ممکن نخواهد بود. در طی یک بازی ، بازیکنان باید برای دستیابی به منابع ، دفاع در برابر دیگران ، واحدهای آموزش داده شده برای کشف نقشه و مبارزه با دشمنانی که تحت کنترل رایانه ها قرار دارند ، در مناطق مختلف مستقر کنند. سه منبع اصلی وجود دارد که در Warcraft III قابل جمع آوری می باشد که شامل : طلا ، چوب و مواد غذایی می شود. دو مورد برای ساخت واحدها و ساختمانها لازم است ، در حالی که مواد غذایی حداکثر تعداد واحدهای موجود را در همان زمان محدود می کند. علاوه بر این ، سیستم جدید “نگهداری” به این معنی است که تولید واحد بیش از مقادیر مشخصی باعث کاهش مقدار طلای کسب شده می شود که این موضوع بازیکنان را وادار می کند تا برای جلوگیری از مجازات ها ، روی بازی با تعداد محدودی از واحدها تمرکز کنند.

کلاسیک !

بازی واحد ها و ساختمان ها و همچنین محیط را از منظر کلاسیک از بالا به پایین با زاویه مناسبی نمایش می دهد که می توان آن را کوچک و بزرگ کرد. این بازی دارای یک رابط ثابت در پایین صفحه است که یک مینی نقشه و اطلاعات مربوط به واحد یا گروه واحدهای موجود و اقدامات احتمالی این واحد یا ساختمان را نشان می دهد. در صورت انتخاب چندین واحد ، بازی به طور خودکار آنها را بر اساس نوع ، گروه بندی می کند و به همه واحدهای انتخاب شده امکان استفاده از توانایی ها را می دهد.

نژادهای بازی

Warcraft III دارای چهار نژاد قابل بازی است: اتحاد انسانی – ائتلافی از انسانها ، کوتوله ها ، و الف های قد بلند  و Orcish Horde -که از اورک ها ، ترول ها و ماسوره ها با الهام از مینوتور تشکیل شده است. ادو نژاد جدید Undead Scourge و نایت الف ها به عنوان دو نژاد جدید به بازی اضافه شدند. مانند بازی StarCraft ، هر نژاد دارای مجموعه ای منحصر به فرد از واحدها ، ساختارها ، فناوری ها و روش پایه سازی است.

Creeps

در این بازی موجوداتی وجود دارند که با همه بازیکنان دشمن هستند در واقع  Creeps از مناطق کلیدی مانند معادن طلا یا ساختمان های بی طرف محافظت می کند و در هنگام کشته شدن ، امتیازات تجربه ، طلا و موارد ویژه ای را ارائه می دهد که توسط قهرمانان قابل استفاده است. Warcraft III همچنین یک چرخه روز / شب را برای سری معرفی کرد. علاوه بر داشتن مزایا یا مضرات برای برخی از نژادها ، در شب اکثر موجودات عجیب و غریب و یا همان Creeps در خواب هستند و باعث می شود که جست و جو در شب ایمن تر شود با این حال ، خط دید برای اکثر واحدها نیز کاهش می یابد. علاوه بر این ، بعضی از واحدهای نایت الف هنگام شب حرکت نمی کنند. تغییرات جزئی دیگری در گیم پلی به دلیل سه بعدی بودن زمین ارائه شد. به عنوان مثال ، واحدهای روی صخره هنگام حمله نسبت به واحدهایی که در ارتفاعات پایین تر قرار دارند از برتری برخوردار هستند.

اهمیت قهرمانان

علاوه بر این ، Warcraft III واحدهای جدید قدرتمندی به نام قهرمانان به بازی اضافه می کند. برای هر واحد دشمن کشته شده ، قهرمان امتیاز تجربه به دست می آورد ، که به قهرمان اجازه می دهد تا حداکثر سطح 10 پیش برود. پیشرفت در یک سطح ، ویژگی های قهرمان را افزایش می دهد و همچنین به قهرمان امکان می دهد گزینه های جدید طلسم بدست آورد. عدم توانایی های قهرمان ها می تواند واحدهای دشمن را تقویت کند. همه قهرمانان می توانند برای افزایش مهارت ها ، دفاع ها و سایر توانایی ها دشمنان را شکست دهند. در سطح ششم ، قهرمان می تواند یک مهارت “نهایی” را کسب کند که از سه طلسم دیگر که قهرمان در آن قدرتمندتر است ، قدرتمندتر باشد. قهرمانان همچنین می توانند از منابع طبیعی مختلفی که در سراسر نقشه یافت می شوند ، مانند شخصیت های غیرقابل کنترل ، و بازارهایی استفاده کنند که در آن قهرمان می تواند موارد قابل استفاده را خریداری کند. اکثر اوقات ، واحدهای قهرمان به تعیین کننده بازی تبدیل می شوند.

سخن پایانی

بازی هایی که در این مقاله به معرفی و نقد و بررسی آن ها پرداختیم جزو بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر یا رایانه های شخصی هستند. علاوه بر بازی هایی که در این مقاله معرفی کردیم بازی های استراتژیک بسیاری وجود دارند که چیزی از بازی های معرفی شده این لیست کم ندارند بازی هایی مانند Total War و… که قطعا در لیست بهترین بازی های استراتژیک جای دارند.

[zombify_post]

نویسنده


خوشت اومد؟ با دوستات به اشتراک بذار!

1

عکس العمل شما درباره این مطلب چی بود؟

خسته کننده/تکراری خسته کننده/تکراری
0
خسته کننده/تکراری
چی!؟ چی!؟
0
چی!؟
جالب جالب
0
جالب
علمی علمی
0
علمی
اوه اوه
0
اوه
محمد رجب پور

نویسنده سطح معمولی

مهدی رجب پور هستم ، چهار سال هست که در زمینه طراحی و ساخت وب سایت و اپلیکیشن اندروید در حال فعالیت هستم. در این مدت چندین اپلیکیشن و وب سایت طراحی و راه اندازی کردم. دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا از سرگرمی های من در اوقات فراغت هستند. تجربه خیلی خوبی هم در زمینه تولید محتوا دارم که در سایت های مختلف و معتبر منتشر شدند.

0 نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *