اتوماسیون ایمیلی در دیجیتال مارکتینگ


0

اتوماسیون ایمیلی یک نوع  بازاریابی برای ارسال پیام های ایمیلی براساس فعالیت هایی که مشتریان انجام می دهند. مواردی از قبیل ایمیل خوشامدگویی، که هنگام ثبت نام مشتری در لیست ایمیل، به او ارسال می شود. یادآوری اقلامی که مشتری در سبد خرید خود قرار داده است، اما مراحل تکمیلی و پرداخت آن را انجام نداده است.

اتوماسیون ایمیلی کارهای تکراری را از لیست کارهای شما خارج می کند و بدین طریق وقت شما را برای سایر کارهای ارزشمند از جمله پاسخ دادن به سوالات مشتری آزاد می نماید. شما با این روش می توانید در مورد برند کسب و کار خود به مشتریان اطلاعات بیشتری بدهید. همچنین مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده اند را نیز ترغیب به بازگشت مجدد خواهید کرد. 

مطمئناً شما نیز به عنوان بازاریاب یا صاحب مشاغل ، مایلید با مشتریان خود در ارتباط باشید. اتوماسیون ایمیلی ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می دهد در زمان مناسب پیام مناسب را به افراد مناسب ارسال کنید.

بازاریابی با ارسال ایمیل خودکار

اتوماسیون ایمیلی چیست؟

اتوماسیون ایمیلی یا بعبارتی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ روشی برای ایجاد ایمیل هایی حاوی پیام های مناسب در زمان های معینی، که به مخاطبان مربوطه ارسال می شود. در این روش نیاز نیست شما به صورت دستی و مکرر اقدام به تولید محتوای ایمیلی کنید. هنگامی که گوگل آنالیتیکس وب سایت خود را به سیستم بازاریابی ایمیلی لینک کنید، می توانید افراد را براساس رفتار ، علایق و سلایق مخاطبین و فروش گذشته مورد هدف قرار دهید. سپس می توانید تجریبات مشتری را شخصی سازی کرده و ارتباط ایمیلی خود را با او افزایش دهید.

مزایای اتوماسیون ایمیلی

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ برای شما امکانات زیر را فراهم می کند:

می توانید تجربیات مشتریان خود را شخصی سازی کنید.

  • تحقیقات و گزارشات اخیر نشان می دهد که مشتریان عاشق شخصی سازی هستند.

90٪ از مشتریان محتوای شخصی در اتوماسیون ایمیلی را بسیار جذاب می دانند.

91٪ از مشتریان مخاطب کسب و کارهایی که توصیه ها و پیشنهادات فردی ارائه می دهند، می باشند.

زمانی که یک آگهی بر اساس فعالیت خریداران در سایت آماده می شود، نرخ کلیک آنها 11٪ و متعاقباً درآمد حاصل از محصول  نیز 38٪ افزایش می یابد. 

در حدود 72٪ از مشتریان فقط بر روی  ایمیل های بازاریابی که علایق آنها را مورد هدف قرار می دهد، کلیک می کنند. 

  • اصلی ترین نوع تجربه شخصی سازی که بازاریابان از آن استفاده می کنند اتوماسیون ایمیلی است و بهترین و مؤثرترین روش برای  رشد روابط شما با مشتریان می باشد. 
  • کمپین اتوماسیون ایمیلی

 از تیم بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید.

اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل شیوه کسب و کار ها را تغییر داده است. طبق یک نظرسنجی های بدست آمده در زمینه اتوماسیون ایمیلی، بیشتر کسب و کارهای آنلاین معتقدند که این تکنولوژی می تواند بهره وری کارکنان را بهبود بخشد.

  • برخی از این آمار عبارتند از: 
  • 69٪ گفتند که اتوماسیون ایمیلی می تواند به کاهش وقت تلف شده کمک کند.
  • 72٪ گفتند که از وقت خود صرفه جویی می کنند تا روی کارهایی با ارزش تر تمرکز کنند.
  • 59٪ گفتند که اگر جنبه های تکراری شغل خودکار باشد ، می توانند حداقل 6 ساعت در هفته صرفه جویی کنند.

در بازاریابی از طریق اتوماسیون ایمیلی زمان کمتری برای سازماندهی لیست های ایمیل صرف می گردد. بنابراین کارکنان کسب و کار  مربوطه می توانند از آن زمان، برای تمرکز روی سایر کارهای مهم مانند ایجاد روابط عمیق با مشتری استفاده کنند.

نکته : با اتوماسیون  ایمیلی، کارهای بیشتری انجام می شود  و بهره وری اضافه شده ارزش بیشتری دارد.

نرخ ماندگاری مشتری خود را بهبود ببخشید.

فروش به مشتریان فعلی بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر از تبدیل مخاطبان به لیست مشتری های جدید است. با اتوماسیون ایمیلی می توانید بهتر از همیشه با مشتریان خود در ارتباط باشید. متن پیام های خود را برنامه ریزی کنید و سعی کنید در پیام های تان بدون مقدمه چینی به اصل مطلب اشاره کنید. در واقع باید بدانید مشتری های شما واقعا حوصله صحبت های طولانی را ندارند، از این رو مطمئن شوید که ایمیل ارسالی شما برای مشتریان کاملاً بهینه شده است. 

توجه کنید ایمیل هایی با عنوان “سلام ، ما مدتی است که از شما خبری نداریم. به ما سر بزنید! ” به احتمال زیاد در سطل زباله مخاطب قرار خواهد گرفت.

به عنوان نمونه اینگونه پیام ها را می توانید در قالب زیر برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین ارسال کنید: 

” خانم یا آقای … عزیز ، ما مدتی است که از شما خبری نداریم، و می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که در مورد آخرین پیشنهاد ما چیزی شنیده اید. چاپگری که برای آن قطعات خریداری کرده اید با مدل جدیدی عرضه شده و 20٪ تخفیف دارد. ! در صورتی که تمایل دارید به ما سر بزنید و این را بررسی کنید. ” 

شما  با این روش اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به مشتری اعلام می کنید که هدف شما از  این پیام برطرف کردن نیاز او می باشد،  که احتمالاً مشتری را باز می گرداند.

استراتژی بازاریابی اتوماسیون ایمیلی

استراتژی بازاریابی شما را مقیاس پذیر می کند.

همانطور که می دانید با یک استراتژی مؤثر در اتوماسیون ایمیل مارکتینگ شما می توانید چشم انداز و اهداف کسب و کار خود را تعریف کنید.  زمانی می توانید به صورت دستی اقدام به ارسال ایمیل کنید که تعداد مشتریان شما محدود باشند، یا به اندازه کافی کارمند برای انجام کار را استخدام کنید! اگر تعداد مشتری های شما ناگهان دو برابر شود ، آیا می توانید طبق برنامه باقی بمانید؟ اگر سه برابر شود چه؟

اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل را مقیاس پذیر می کند. پس از راه اندازی پلتفرم اتوماسیون ایمیلی ، هر بار که شخصی از طریق فرم ثبت نام سفارشی برای لیست ایمیل شما ثبت نام می کند ، پیامی ارسال  می شود. بنابراین با اتوماسیون ایمیلی در ارسال ایمیل برای مشتریان نیاز نیست مطمئن شوید که یک کارمند در دسترس باشد. 

برای کسب ایده های بیشتر ، دستورالعمل های کمپین بازاریابی ایمیل را بررسی کنید.

استفاده از اتوماسیون ایمیلی برای رشد تجارت خود

در اتوماسیون ایمیلی، تریگر یک تاریخ خاص، رویداد  یا فعالیت مشتری است که سیستم به شما می گوید پیام مربوطه را ارسال کنید. شما یک تریگر و پیام های فعال برای آن تریگر را بر اساس سلیقه، تجربه خرید و عملکرد اون بعد از انجام خرید، انتخاب کنید. 

توجه کنید در دنیای مدیریت بازاریابی روند انتخاب و خرید و عملکرد را به اصطلاح کاستومر جرنی (customer journey) یا بعبارتی نقشه سفر مخاطب گویند. 

منظور از تریگر: شرایط حاصله برای ورود و یا خروج از یک معامله، یک نشانه خاصی 

به چند مثال در این مورد توجه کنید: 

تریگر: مشترک جدید 

ایمیل: خوش آمدید! 

همانطور که میدانید اگر وب سایت شما یک فروشگاه تجارت الکترونیکی باشد، بسیاری از بازدیدکنندگان برای اولین بار از شما خرید نخواهند کرد. 

اما شما می توانید با ترفندهایی مثل < هم اکنون ما را دنبال کنید> توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و آن را ترغیب به واردن کردن ایمیل خود در لیست ایمیل کسب و کار نمائید. 

بعد از عضویت مخاطبان در لیست ایمیل تان ، بهتر است یک پیام خوش آمدگویی برای آن ها ارسال کنید. درصد بالایی از مخاطبین بعد از عضویت در لیست ایمیل شما، انتظار پیام خوش آمد گویی دارند. طبق ارقام و آمار بدست آمده، این پیام ها بیشتر از ایمیل های بازاریابی کلیک خورده و خوانده می شود. از این رو هنگامی که مشترک جدیدی وارد لیست ایمیل شما می شود ، از طریق ارسال ایمیل استقبال گرم از آن ها داشته باشید. مطمئن باشید با درست انجام دادن همین روش ساده خواهید توانست بدون هزینه ی اضافی آن ها را به مشتری تبدیل کنید! 

تریگر:  رها کردن سبد خرید

ایمیل: چیزی فراموش می شود؟

مخاطبان با یک کلیک می توانند یک محصول از وب سایت شما را انتخاب کرده و به سبد خرید خود اضافه کنند. اما درصد بالایی از مشتریان به دلایل زیادی از جمله هزینه زیاد ارسال، نگرانی در مورد امنیت سایت، سبد خرید خود را رها می کنند. 

ایمیل های سبد خرید رها شده به شما کمک می کند فروش از دست رفته را بازیابی کنید. هنگامی که مخاطبان خود را شناختید و یک ایمیل واضح و به موقع نوشتید ، می توانید اعتماد خریداران خود را دوباره جلب کنید.

تریگر: محصولات یا تبلیغات جدید

ایمیل: چیزی خاص برای شما!

در صورتی که شما همواره پیام هایی مبتنی بر معرفی محصول جدید یا هر گونه تبلیغات در مورد محصولات جدید را برای همه مشتری های خود ارسال کنید ، پیام های شما  به مرور کارایی خود را از دست خواهند داد.

اتوماسیون ایمیلی مانع از  گیر افتادن شما در این دام می شود! زیرا به شما این امکان را می دهد تا محصولات  را به مشتریان مربوطه و بنابه علاقه آن ها اعلام کنید. در واقع ، اگر توصیه های شخصی شده را در تبلیغات ایمیل خود بگنجانید ، می توانید میزان فروش از هر ایمیل را به طور متوسط ​​150٪ افزایش دهید.

استراتژی ارسال ایمیل اتوماتیک

اتوماسیون ایمیلی را مؤثرتر و بهینه انجام دهید. 

چند عنصر مهم برای موفقیت در استراتژی اتوماسیون ایمیلی

در اتوماسیون ایمیلی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر ، پاسخ ها را پیگیری کنید.

هر زمانی که شما اقدام به ارسال یک ایمیل خودکار می کنید ، این فرصت را دارید که اطلاعات اصلی مشتریان خود را دریافت کنید.

این اطلاعات عبارتند از: 

ایمیل را باز می کند

  • از یک پیشنهاد استفاده می کند
  • کالای پیشنهادی را خریداری می کند
  • مستقیما در سایت شما به دنبال محصول مورد نظرشان هستند
  • از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما شده و روند را ادامه می دهند. 

در اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل، هر گونه اطلاعاتی در مورد خریداران خود کسب کنید، می تواند حرکت بعدی شما را هدایت کند.

اگرمخاطبان ایمیل های حاوی پیام های تخفیفات  را باز نمی کنند یا بر روی معرفی محصولات جدید شما کلیک نمی کنند ، روش دیگری را امتحان کنید.

در برگزاری تخفیفات از طریق اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استراتژی داشته باشید

هزینه بالای ارسال محصول یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد سبد خرید خود را رها می کنند! 

شما نمی توانید هزینه ارسال را حذف کنید یا قیمت های خود را کاهش دهید ، اما می توانید کوپن های تخفیف یا کد تبلیغاتی را برای وسوسه کردن مخاطبان و تبدیل آن ها به پرداخت را انجام دهید. 

این می تواند یک استراتژی مؤثر باشد ، اما مراقب باشید بیش از حد از آن استفاده نکنید. اگر تخفیف های زیادی ارائه دهید ، ممکن است مشتریان  همواره انتظار دریافت تخفیف از شما را داشته باشند . 

کمپین های کوچک توسط اتوماسیون ایمیلی ایجاد کنید.

برخی از افراد ممکن است قبل از اینکه مشتری شما شوند ، چندین بار با شرکت شما تعامل داشته باشند. با برگزاری کمپین های کوچک و تولید محتوای مفید محصولات خود را به آن ها معرفی کنید؛ در واقع با برگذاری این کمپین ها محصولات شرکت خود را به خورد آن ها بدهید. 

توجه داشته باشید نیازهای مخاطبان این نوع کمپین ها باید مرتبط به کسب و کار شما باشد و از طریق اتوماسیون ایمیل مارکتینگ 

 آن ها را علاقه مند به خرید محصولات خود کنید. 

جمع بندی 

با توجه به مطالب گفته شده می توانید شروع با برقرای ارتباط با مخاطبان کنید. سیستم اتوماسیون ایمیلی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را پیدا کرده و آن ها مشتریان خود تبدیل نمایید. شما یک بار برای همیشه یک پلتفرم ارسال ایمیل ایجاد می کند و با صرفه جویی در هزینه و در مدت زمان کوتاه با مخاطبین خود در ارتباط باشید. با استفاده از اتوماسیون ، می توانید از بازدیدکنندگان جدید گرفته تا خریداران تکراری ، برای هر شخص ایمیل شخصی ارسال کنید.

و اگر اتوماسیون ایمیلی را با گوگل آنالیتیکس ترکیب کنید ، می توانید هر بار که پیامی ارسال می کنید هدف گیری خود را اصلاح کنید و بدون از بین بردن احساس خاص شخصی بودن ، تجارت خود را توسعه دهید.


خوشت اومد؟ با دوستات به اشتراک بذار!

0

عکس العمل شما درباره این مطلب چی بود؟

خسته کننده/تکراری خسته کننده/تکراری
0
خسته کننده/تکراری
چی!؟ چی!؟
0
چی!؟
جالب جالب
0
جالب
علمی علمی
0
علمی
اوه اوه
0
اوه
نازنین شجاع زاده

سئو و محتوا نویسی ...