با بازاریابی در لینکدین فروش خود را افزایش دهید.

1 min


1
شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین را می توان به عنوان تأثیرگذارترین شبکه‌ی اجتماعی کاریابی در سطح دنیا معرفی کرد. هر شخصی در صفحه لینکدین خود می تواند با افرادی که در زمینه کسب و کار آن ها فعالیت می کنند ارتباط برقرار کرده و کسب و کار اینترنتی خود را رشد و توسعه دهد.

عموم مردم جامعه در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و یا فیس بوک برای تفریح و سرگرمی، در این شبکه ها فعالیت دارند و تعداد کمی از این قشر به عنوان مارکتر فعال می باشند. اما شبکه اجتماعی لینکدین دارای یک پلتفرم کاملاً تخصصی است، که اغلب قابل استفاده جهت فعالیت های تخصصیی می باشد. 

صفحه لینکدین شما یک بستر مناسب برای یافتن شغل مدنظرتان می باشد. با عضویت در این شبکه می توانید یک رزومه آنلاین برای خود بسازی و آن را با متخصصان مرتبط به اشتراک بگذارید. چه بسا با ساخت یک رزومه در لینکدین، بتوانید شغل ایده آل خود را پیدا کنید. اینگونه تصور می شود که افراد کمی از این شبکه ها استفاده می کنند، اما کاربران آن هر روز در حال افزایش  و در حال حاضر در حدود 700 میلیون نفر کاربر در سطح جهان دارد.

بازایابی در صفحه لینکدین

خدماتی که شبکه اجتماعی لینکدین ارائه می دهد

این شبکه همواره در تلاش است امکانات مختلفی را برای کاربران خود فراهم نماید. برخی از این امکانات عبارتند از: 

  • ایجاد یک رزومه آنلاین در صفحه لینکدین خود
  • قابلیت شرکت در گروه ‌های اشتراک ‌گذاری اطلاعات تخصصی
  • SEO و بهینه سازی سایت با لینک سازی در صفحه لینکدین
  • در لینکدین بهترین‌ها را برای کسب و کار خود استخدام کنید

ایجاد یک رزومه آنلاین در صفحه لینکدین خود

با ساختن یک صفحه لینکدین شخصی و یا حرفه‌ای می توانید برای خود یک رزومه آنلاین ایجاد کنید و  با افراد متخصص در زمینه کسب و کار خود ارتباط برقرار نمائید. از این رو با کسب و کارهایی که در حوزه تخصص شما فعالیت دارند، می توانید تعامل برقرار کرده و شغل و درآمد مورد نظر خود را بدست بیاورید. 

اما توجه کنید لینکدین صرفا برقراری ارتباط های تخصصی و حرفه ای نمی باشد، کاربران این شبکه های می توانند با افردا فعال در این شبکه های ارتباط های شخصی و دوستانه داشته باشند.

قابلیت شرکت در گروه ‌های اشتراک ‌گذاری اطلاعات تخصصی

با ایجاد گروه در این شبکه می توانید اطلاعات تخصصی خود را با کاربران حرفه ای متخصص مرتبط با کسب و کار خود در اشتراک بگذارید. همچنین به کمک صفحه لینکدین خود روزانه  از آخرین اخبار در زمینه تخصصی خودتان اطلاعات کسب خواهید کرد.

SEO و بهینه سازی سایت با لینک سازی در صفحه لینکدین

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در سئو وب سایت ها دارند. با به روز رسانی های جدید الگوریتم های گوگل این تاثیر در حدود 50 درصد کاهش یافته است؛ علی رغم همه ی این موارد، همواره این شبکه در ایندکس شدن و سئوی وب سایت توانایی شگفت انگیزی دارند.  

اگر لینک سایت خود را در صفحه لینکدین قرار دهید، تعداد کلیک روی آن خیلی بیشتر از یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام خواهد بود. از این رو سرعت ایندکس شدن وب سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. 

در لینکدین بهترین‌ها را برای کسب و کار خود استخدام کنید

با اشتراگ گذاری اطلاعات تخصصی کسب و کار خود در شبکه اجتماعی لینکدین می توانید با افراد حرفه ای فعال در حوزه تخصص خود کانکت شده و آن ها را استخدام کنید. 

بک لینک در صفحه لینکدین

بازاریابی در صفحه لینکدین 

لینکدین بستری است که با فعالیت در این شبکه می توانید درآمد خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. تولید محتوای جذاب برای افزایش بازدید در بازاریابی لینکدین بسیار مهم است. ممکن است در لینکدین چندین ساعت صرف نوشتن یک مقاله کرده و آن را منتشر کنید و به خیال خودتان یک مقاله ی تخصصی بی نظیر را تولید کردید و منتظر لایک و کامنت های بی شماری هستید. اما دریغ از یک کامنت و فقط چند تا لایک از جانب دوستان قدیمی نصیب تان می گردد. 

اغلب کارآفرین هایی که سعی دارند با بازاریابی در صفحه لینکدین برای خود برند بسازند، نمی توانند با مخاطبین خود تعامل داشته باشند. راه حل این مشکل در نحوه تولید محتوا است. در زیر چندین روش برای نحوه تولید محتوا را خدمت شما ارائه می دهیم. 

  •  استفاده از status به جای مقاله 
  • متن هایی با پاراگراف های یک تا دو جمله ای
  • عدم لینک سازی در  Status لینکدین برای وب سایت خود 

به جای نوشتن مقاله های طولانی، status را جایگزین کنید. 

بطورکلی لینکدین توجه بیشتری به status ها نسبت به پست های طولانی دارد. سعی کنید پست های خود را به status های 250 الی 300 کلمه بسنده کنید. عمده ترین ویژگی نوشتن status این است که شما زمان کمتری را صرف نوشتن آن خواهید کرد. سعی کنید جملات اول و دوم مطلب شما بسیار جذاب و گیرا باشد تا  مخاطبین شما را درگیر کند.

مخاطبین شما به سرعت صفحه لینکدین حود را به منظور دیدن مطالب جالب اسکرول می کنند، از این رو اگر جمله اول شما توجه آنها را جلب نکند، لایک و کامنت آن ها را از دست خواهید داد.

نکته : Statusها محدودیت کاراکتر دارن و در حدود 1300 کاراکتر می باشد

در صورت نوشتن متن، پاراگراف های یک تا دو جمله ای بنویسید

با نوشتن پاراگراف های کوتاه، مطالب شما بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خواهد کرد. اکثر افراد صفحه لینکدین خود را با تلفن های خود نگاه می کنند، از این رو خواندن متن های طولانی در تلفن های هوشمند اصلا خوشایند نیست.

اگر می خواهید کاربران تمام پست شما را بخوانند، این پاراگراف ها را کوتاه و جذاب بنویسید.

در Status لینکدین برای وب سایت خود  لینک سازی نکنید

سعی کنید بجای لینک سازی در status ها، در اولین کامنت لینک وب سایت خود را بگذارید و به نحوی به مخاطبین خود اعلام نمایید که در اولین کامنت لینک شما درج شده است.

لینکدین به لینک ها در قسمت status  واکنش نشان می دهد و چون این لینک ها را بعنوان خطری برای از دست دادن مخاطبین خود می پندارد و احساس می کند مردم پلتفرم او را ترک خواهند کرد. 

تعامل با افراد متخصص در صفحه لینکدین

جمع بندی

در گذشته استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین خیلی در کشور ما رایج نبود، اما این روزها افراد زیادی فعالیت های تخصصی را در صفحه لینکدین خود توسعه دادند. لینکدین صرفا برای فعالیت تخصصی کاربرد ندارد، در اینجا نیز می‌توانید دوستان دوران تحصیلی از مدرسه گرفته تا دانشگاه را در یک گروهی دور هم جمع کنید و گپ های دوستانه داشته باشید.

 کاربران این شبکه تمایل دارند از این پلتفرم برای کسب و کار خود استفاده کنند و در واقع برای تفریح و سرگرمی، اینستاگرام را بیشتر ترجیح می دهند. به نظر شما بر اساس تعریفی که در رابطه با لینکدین ارائه شد، این شبکه برای چه قشری از جامعه کاربردی است؟


خوشت اومد؟ با دوستات به اشتراک بذار!

1

عکس العمل شما درباره این مطلب چی بود؟

اوه اوه
0
اوه
:( :(
0
:(
⋋_⋌ ⋋_⋌
0
⋋_⋌
:)) :))
0
:))
3> 3>
0
3>
like like
0
like
نازنین شجاع زاده

سئو و محتوا نویسی ...