ورزش در خانه در دوران قرنطینه

شیوع کرونا فعالیت‌های خارج از منزل بسیاری از ما را محدود کرده است و به همین دلیل هم دیگر نمی‌توانیم مانند گذشته آزادانه در خارج از خانه ورزش کنیم. اما این موضوع نباید مانعی بر سر راه ورزش کردن ما باشد. در این مطلب می‌خواهیم راه‌هایی ساده برای ورزش در خانه به شما پیشنهاد دهیم.


1
ورزش در خانه

ورزش در خانه در زمان قرنطینه به یکی از بحث‌های محبوب در اینترنت بدل شده است. با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که برای حضور در اجتماعات ایجاد شده است، افراد زیادی به دنبال روش‌های ورزش در خانه می‌گردند. فعلا مجبور هستیم در خانه بمانیم و نمی‌توانیم از باشگاه استفاده کنیم و یا به کلاس‌های ورزشی برویم. با این حال نباید اجازه دهیم فضای خانه کسل کننده شود. بهترین کاری که در دوران شیوع کرونا می‌توانید انجام دهید، این است که خودتان را با انجام تمرینات ورزشی در خانه مشغول نگه دارید. با این کار می‌توانید از سلامت جسم و روان خود به صورت همزمان مراقبت کنید.

روش‌های ورزش در خانه

در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین روش‌های ورزش در خانه در دوران قرنطینه را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. فوتبال

اگر به فوتبال بازی کردن علاقه دارید، می‌توانید در حیاط خلوت و یا حتی در اتاق نشیمن خانه‌ی خود فوتبال بازی کنید! برای انجام این کار فقط به دروازه و یک توپ نیاز دارید. دروازه‌هایی تاشو در بازار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. یا خلاقیت خود را به کار بگیرید و با وسایلی که در اختیار دارید یک دروازه بسازید. سپس می‌توانید تمام روز مهارت‌های گلزنی یا دروازه‌بانی خود را تمرین کنید.

2. تنیس روی میز

تنیس روی میز در خانه
در خانه می‌توانید همراه با یکی از اعضای خانوداه و یا به تنهایی تنیس روی میز بازی کنید

تنیس روی میز ورزشی است که معمولا داخل سالن انجام می‌شود. خوشبختانه برای انجام این ورزش در خانه، لازم نیست حتما یک میز تنیس داشته باشید. برای انجام این کار کافی است یکی از میزهای داخل خانه (مثلا میز ناهار خوری) را با استفاده از یک تور مخصوص میز تنیس، به میز بازی خود تبدیل کنید. حتی اگر تنها زندگی می‌کنید و یا حریفی برای بازی ندارید، می‌توانید یک سر میز را به دیوار بچسبانید و با کمک دیوار بازی کنید.

3. هولاهوپ

هولاهوپ یک حلقه‌ی بسیار ساده است که می‌توانید آن را به عنوان یکی از روش‌های ورزش در خانه در نظر بگیرید. این وسیله‌ی ساده علاوه بر این‌که تاثیر بسیار خوبی بر روی تمرینات ورزشی شما می‌گذارد، ورزش روزانه‌ را هم برایتان سرگرم کننده‌تر خواهد کرد. شاید دوران قرنطینه، بهترین زمان برای یادگیری هولاهوپ باشد. بعدا می‌توانید مهارت خود را به خانواده و دوستانتان هم نشان دهید.

4. ورزش در خانه با تردمیل

تمرین با تردمیل در منزل
با استفاده از تردمیل می‌توانید به شکل های مختلفی بدوید و تغییرات بدن خود را چک کنید

یکی از روش‌های ورزش در خانه استفاده از یک تردمیل است. ورزش روی تردمیل یک فعالیت سرگرم کننده و ساده است که گزینه‌های متنوعی هم در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال می‎توانید روی تردمیل راه بروید، بدوید و یا شیب و ارتفاع پیاده‌روی را تعیین کنید. در این راستا می‌توانید مطلب مربوط به پیشرفت‌های تکنولوژی را هم بررسی کنید.

5. بسکتبال داخل خانه

حالا بهترین زمان برای تقویت مهارت‌های پرتاب توپ شماست. برای این کار بهتر است از یک حلقه‎ی بسکتبال استفاده کنید، این حلقه‌ها را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید. تمرین بسکتبال در خانه ساعت‌ها شما را مشغول نگه می‌دارد.

6. تیر و کمان

کارهای زیادی می‌توان با یک کمان انجام داد، به ویژه اگر در خانه‌ی خود حیاط پشتی و یا یک سالن طویل دارید. با استفاده از یک کمان، ورزش در خانه را به یک کار مفرح تبدیل کنید. بازی‌های مختلفی می‌توان با تیر و کمان انجام داد، برای مثال تیراندازی درون یک سطل و… . روش یادگیری این بازی‌ها را می‌توانید به راحتی با یک سرچ ساده در اینترنت پیدا کنید.

7. یوگا

وسایل مورد مورد نیاز تمرین یوگا در خانه
با چند وسیله‎ی ساده، در خانه یوگا تمرین کنید

در عصر تکنولوژی، آرام کردن ذهن به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است. ویژگی خوب فعالیت‌هایی مانند یوگا این است که می‌توانید در هر مکانی خواستید آن‌ها را انجام دهید و از مزایای آن‌ها استفاده کنید. همچنین برای انجام یوگا در خانه، نیاز به تجهیزات خاصی ندارید. فرقی ندارد چند سالتان است و یا وضعیت اندامتان چگونه است، یوگا می‌تواند آرامش ذهنی و قدرت بدنی شما را تقویت کند.

8. برقصید

نیم ساعت از روز خود را به رقصیدن اختصاص دهید. در حال حاضر اکثر ما مجبور هستیم تمام روز در خانه بمانیم. در نتیجه معمولا بعدازظهرها خیلی کسل کننده به نظر می‌رسند. می‌توانید از این زمان برای ورزش در خانه استفاده کنید. موسیقی موردعلاقه خود را پخش کنید و با صرف انرژی برای رقصیدن، روحیه‌ی خود را هم تقویت کنید.

9. دارت

بازی با دارت هم یکی از روش‌های ورزش در خانه محسوب می‌شود. این بازی سرگرم کننده که امکان انجام آن در خانه هم وجود دارد، یک فعالیت مفرح برای افراد خانواده در تمام رده‌های سنی محسوب می‌شود. تمام تخته‌های دارت شبیه هم هستند و به صورت غیرمتوالی از 1 تا 20 شماره گذاری شده‌اند. روش بازی کردن با دارت بسیار ساده است. فقط باید یک دارت کوچک را به سمت تخته پرتاب کنید و تلاش کنید امتیاز بالاتری نسبت به سایر بازیکنان بگیرید.

10. دو درجا

دو درجا یا spot jogging یکی از فعالیت‌های ورزشی است مخصوص دوران قرنطینه است. افرادی که دیگر نمی‌توانند مانند قبل در خارج از منزل بدوند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش ورزش در خانه علاوه بر تقویت استقامت شما، اجازه نمی‌دهد از برنامه‌ی ورزشی خود فاصله بگیرید.

11. روی توپ پیلاتس بنشینید و کار کنید

اگر به دلیل شیوع کرونا مجبور هستید در خانه کارهای خود را انجام دهید، ممکن است مجبور باشید مدام جلوی کامپیوتر و یا پشت میز خود بنشینید. در این حالت بهتر است ستون فقرات خود را ورزش دهید. با این کار از کمردردهای شدیدی که به دلیل نشستن بیش از حد ممکن است به آن دچار شوید، جلوگیری می‌کنید. برای این کار می‌توانید از یک توپ پیلاتس استفاده کنید. کافی است راحت روی این توپ بنشینید تا علاوه بر به کار بردن یکی از روش‎های ورزش در خانه، کار خود را هم به شکل سرگرم کننده‌تری انجام دهید.

12. ترامپولین

ترامپولین یکی از بهترین راه‌های ورزش در خانه است که در آن پیچ و تاب‌های زیادی به بدن ورزشکار وارد می‌شود. این موضوع باعث می‌‎شود تمام بدن تحت تاثیر قرار بگیرد. در صورتی که این ورزش را در منزل خود انجام دهید، ضربان قلب شما بالاتر می‌رود و تعادل و هماهنگی بدنتان هم بهبود پیدا می‌کند.

جمع بندی

در کل، هر فعالیت ورزشی که در خانه انجام دهید منجر به حفظ سلامت جسمی و تقویت روحیه‌ی شما در زمان قرنطینه خواهد شد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم یکی از ورزش‌هایی را که هم به آن علاقه دارید و هم شرایط انجام دادن آن را دارید، انتخاب کنید. سپس درست مانند زمانی که در باشگاه و یا خارج از خانه ورزش می‌گردید، به صورت یک روتین روزانه آن را انجام دهید. در صورتی که شما هم در این دوران در منزل خود فعالیت ورزشی انجام می‌دهید، پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.


خوشت اومد؟ با دوستات به اشتراک بذار!

1

عکس العمل شما درباره این مطلب چی بود؟

خسته کننده/تکراری خسته کننده/تکراری
0
خسته کننده/تکراری
چی!؟ چی!؟
0
چی!؟
جالب جالب
0
جالب
علمی علمی
0
علمی
اوه اوه
0
اوه
فاطمه نثارحسین