گوگل ادوردز و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما

در این مقاله با توجه به تحقیقات انجام شده و تجربه تمامی اطلاعات مورد نیاز شما درباره گوگل ادوردز و گوگل ادسنس برای ثبت تبیلغات شما در گوگل در اختیارتان قرار گرفت . این اطلاعات از چگونگی و تعاریف گوگل تا چگونگی محاسبه هزینه تبلیغات و انواع تبلیغات و عامل های موفقیت تبلیغات را در بر می گیرد . با این مقاله می توانید بهترین تبلیغات را تجربه کنید .17 min


4
گوگل ادوردز

گوگل ادوردز و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما

کلید واژه هایی که شما با سرچ آنها می توانید به این مقاله در گوگل برسید :گوگل ادوردز  گوگل ادز  تبلیغات گوگل  تبلیغات در گوگل  تبلیغات کلیکی  تبلیغات ادوردز  تعرفه تبلیغات گوگل  موتور جستوجوی گوگل تبلیغ در گوگل  گوگل ادسنس

http://www.uomi.ir/samane/%da%af%d9%88%da%…%a7%d8%b2-%d8%b4/

گوگل ادوردز :

اولین چیزی که در این مقاله به آن می پردازیم توضیح معنی گوگل ادوردز است .

گوگل ادوردز یا مخفف آن یعنی گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی برای شرکت گوگل است. که در آن تبلیغ کننده ها توانایی نشان دادن تبلیغات خود را از طریق سایت ها و ابزار مختلف گوگل به مردم دارند .

گوگل ادوردز

 

اگر در این مقاله با ما همراه باشید برای یادگیری و بالا بردن آگاهی شما موضوعات درج شده را به صورت کامل و مفصل مطرح خواهیم کرد :
  • مختصری درباره گوگل ادوردز
  • چرا باید از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم ؟
  • نکات کلیدی برای موفقیت تبلیغات در گوگل
  • نقش کلمات کلیدی در گوگل ادز
  • چگونگی نمایش تبلیغ در گوگل
  • هزینه تعرفه تبلیغات در گوگل
  • مزایده برای تبلیغ در گوگل
  • چگونی انجام تبلیغات در گوگل
  • یادگیری سیستم ادوردز  تفاوت گوگل ادوردز با کاربران حاصل از نتایج طبیعی
  • سفارش اکانت مدیریت شده گوگل
  • Max CPC چیست ؟
  • میانگین هزینه هر کلیک
  • چگونگی شرکت در مزایده گوگل  مزایده چگونه عمل می کند
  • تعداد دفعات برگزاری
  • مزایده
  • معیار های مزایده در گوگل ادز
  • معیار های تبلیغ در گوگل
  • Quality Score  امتیاز کیفیت چیست ؟
  • هزینه نهایی برای پرداخت
  • موارد تاثیر گذار بر روی امتیاز کیفیت
  • مرتبط بودن به چه معناست ؟
  •   شبکه نمایش گوگل چیست ؟
  •   گروه تبلیغاتی چیست ؟
  • سنجش کارکرد تبلیغ در گوگل
  • سنجش کارکرد تبلیغ در گوگل
  • گوگل ادسنس چیست
  • کارکرد گوگل
  • ادسنس بسیار ساده است
  • انواع تبلیغات در گوگل ادسنس
  •   تبلیغات گوگل محتوا محور
  • جستوجو محور
  • ویدیو محور
  • چه وب سایت هایی در گوگل ادسنس شانس بیشتری دارد
  • اهمیت محتوا در گوگل ادسنس
  •   محتوای جذاب برای گوگل ادسنس
  • میزان درآمد حاصل از گوگل ادسنس
  • گوگل ادسنس در ایران

 

 

مختصری درباره گوگل ادوردز:

تیبلیغات ادوردز معروف ترین شکل خود را برای تبلیغات در گوگل ( تبلیغات در موتور جستوجوی گوگل ) ارائه کرده است . در این روش به آسانی کاری که ممکن است شما هزاران بار در سال انجام دهید ، جستوجو کننده یک کلمه را در موتور جستوجوی گوگل سرچ می کند . پس از جستوجوی کامل تبلیغات گوگل که توسط تبلیغ کننده ارائه شده است . در اختیار او قرار می گیرد .

از طرفی دیگر این روند برای تبلیغ کننده به گونه ای دیگر است . تبلیغ کنند برای تبلیغات ادوردز یک کلمه کلیدی طبق تعرفه های تبلیغات گوگل انتخاب می کند . سپس تبلیغات گوگل خود را برای جستوجوی این کلمه کلیدی توسط مخاطبان گوگل ادز به نمایش می گذارد . در این صورت هنگامی که یک شخص کلمه کلیدی مورد نظر تبلیغ کننده را در موتور جستوجوی گوگل سرچ کند . همانطور که گفته شد تبلیغات گوگل برای او نمایش داده می شود .

برای تبلیغات ادوردز تبلیغ کننده برای هر کلیک و وارد شدن مخاطب به تبلیغات هزینه ای را طبق تعرفه تبلیغات گوگل پرداخت می کند . و گوگل ادوردز طبق ضوابط مورد نظر خود تبلیغ ها را اولویت بندی کرده . و برای مخاطبان خود به نمایش طبق اولویت به نمایش می گذارد .

گوگل ادوردز

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم ؟

شما می توانید در این قسمت به چرایی وجود سیستم تبلیغات ادوردز پی ببرید . در ابتدا تبلیغات در گوگل برای کسب و کار هایی که از تبلیغات گوگل در گوگل ادوردز استفاده کرده اند . در بیشتر مواقع مفید و کارساز عمل کرده است . و در نهایت توانسته توسط تبلیغات کلیکی باعث فروش بالا در کسب و کار تبلیغ کننده شود .

البته برای موفقیت تبلیغات در گوگل ، نکات بسیار مهمی نیز وجود دارد که شما با توجه به آنها می توانید .به فروش بالا در فضای مجازی ، درآمدی باور نکردنی برای کسب و کارتان ، کعروف شدن برندتان ، جا افتادن نام و کارایی محصولاتتان فراتر از شهر خود و… دست پیدا کنید .

نکات کلیدی برای موفقیت تبلیغات در گوگل :

  • انتخاب کلمه کلیدی درست و پرطرفدار برای تبلیغات گوگل
  • تنظیم هزینه درست برای کلمات مورد نظر تبلیغات کلیکی
  • تنظیم درست هدف (هدف قرار دادن کاربران طبق هدف تبلیغات گوگل )
  • نوشتن تبلیغات ادوردز جذاب و هدف دار
  • انتقال درست کاربران به صفحات سایت تبلیغ کننده از طریق تبلیغات در گوگل
  • سیاست و هدفدار بودن برای جذب مشتری از طریق تبلیغات کلیکی .

نکات ذکر شده تاثیر مستقیمی روی تاثیرگذاری تبلیغات در گوگل برای کسب و کار شما دارد پس باید سعی کنید با توجه به مطالبی که در ادامه این مقاله یاد می گیرید . به آنها اهمیت داده و رعایت این نکات را ملکه ذهن خود کنید  .

درصورتی که تصور می کنید تبلیغات گوگل برای کسب و کار شما به صرفه نیست . می توانید با تا انتهای این مقاله همراه باشید تا نظرتان 180 درجه تغییر کند. زیرا تصور ما این است که تفکر شما به دلیل اطلاعات کمی که از تبلیغات در گوگل در دسترس دارید باشد . اما اگر در پایان این مقاله بازهم تفکر خود را درست می دانستید . یشنهاد می شود با یک مشاور گوگل ادوردز صحبت کنید تا بتوانید فراتر از این متن درباره اهمیت و کارایی بالای تبلیغات ادوردز آگاهی پیدا کنید .

گوگل ادوردز

نقش کلمات کلیدی در گوگل ادز :

کلمات کلیدی را عبارت کلیدی معرفی می کنیم . که تبلیغ کننده تمام سرمایه گذاری خود را روی آن انجام می دهد . و نمایش تبلیغ خود را بر اساس آن کلمه در موتور جستوجوی گوگل می داند .

توجه داشته باشید . ممکن است شما فروشنده یک کفش فروشی آنلاین باشید و برای افزایش فروش کسب و کار خود به تبلیغات در گوگل روی آورده باشید . شما برای سرمایه گذاری خود .و تعیین جایگاه نمایش تبلیغات گوگل خود باید روی یک یا چند کلید واژه سرمایه گذاری کنید . این کلید واژه می تواند . کلید واژه ای مانند کفش نایک ، کفش اسپرت ، کفش اسپرت مردانه ، کفش اسپرت زنانه و… باشد .

 

چگونگی نمایش تبلیغ :

در گوگل ادوردز تبلیغ شما به عنوان یک متن کوتاه در صورت اختیار شما همراه با یک تصویر که در برگیرنده یک لینک از وب سایت فروش شما و توضیحات مختری درباره شما است . در یک سایت یا در قسمت خاصی از یک سایت مثل قسمت پایین یا بالای صفحه قرار می گیرد . اما مطمن باشید گوگل ادز تبلیغ شما را در جایی قرار می دهد .که توسط تمامی کاربران گوگل قابل مشاهده باشد .

اما اگر بازهم شما حساسیت بیشتری روی جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل دارید . می توانید از طریق مزایده در گوگل در ادامه این مقاله درباره آن به صورت مفصل صحبت می کنیم . جایگاه تبلیغ در گوگل خود را مشخص کنید . توجه داشته باشید . در این موضوع شما می توانید مشخص کنید که تبلیغات گوگل شما برای مثال در بالای صفحه سایت یا در پایین صفحه سایت قرار بگیرد .

 

هزیته تعرفه تبلیغات در گوگل :

همانطور که اطلاع دارید ایجاد اکانت در گوگل ادز کاملا رایگان است . همچنین شما برای نمایش تبلیغات در گوگل به هیچ عنوان شما هزینه ای پرداخت نمی کنید . به این معنی که نمایش تبلیغات گوگل شما نیز رایگان است .

تنها هزینه ای که شما برای تبلیغات گوگل ادوردز باید پرداخت کنید به ازای هر کلیک توسط مخاطب روی تبلیغات کلیکی است. ممکن است به خود بگویید امکان دارد هزاران نفر بیهوده روس تبلیغات کلیکی ، کلیک کنند پس باید هزینه بیهوده پرداخت کنیم ؟

خوب جواب این سوال مطمنا و قطعا خیر است . زیرا گوگل ادز دارای سیستم پیشرفته است .که توانایی تشخیص کلید های بیهوده را دارد و آنها را در هزینه شما محاسبه نمی کند . و برای پرداخت هزینه شما تنها و تنها کلیک های اصلی و مهم را محاسبه می کند .

گوگل ادوردز

توجه داشته باشید :

اگر شخصی تبلیغات گوگل شما را مشاهده کرد . و به عنوان تبلیغات کلیکی روی آن بارها برای ورود کلید کند . سیستم گوگل ادز این کلیک ها را به عنوان کلیک بیهوده تبلیغات کلیکی تشخیص داده و آنها جز هزینه شما برای پرداخت محاسبه نمی کند .

اما و اما شما باید در تعرفه تبلیغات گوگل هزینه برای هر کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل  خود را با توجه به انتخاب کلمه کلیدی که یکی از نکات اصلی تبلیغات در گوگل است ، مشخص کنید .

زیرا برای تبلیغات در گوگل هزینه ای که برای هر کلمه کلیدی با توجه به بازدید این کلمه در نظر گرفته شده است با دیگر کلمه های کلیدی نسبت به بازدید آنها تفاوت دارد .

توجه داشته باشید :

اگر شما یک وکیل باشید و برای معرفی خود به کشور ایران یا استانی که در آن زندگی می کنید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید . می توانید برای تبلیغات در گوگل کلید از واژه هایی همچون وکیل ، وکیل پایه یک دادگستری ، وکیل پایه یک ، اسم خود و… استفاده کنید . اما نکته در انتخاب این کلید واژه ها هزینه هر کدام از آنها است .

اگر شما کلمه وکیل را به عنوان کلمه کیلدی برای تعیین هزینه تعرفه تبلیغات گوگل انتخاب کنید . این کلمه از مقدار جستوجوی بالایی در گوگل برخوردار است . به همین دلیل مشخص می شود که شما باید بابت هر کلید روی تبلیغ خود در گوگل هزینه بالایی بپردازید.

اما اگر شما کلمه کلیدی وکیل پایه یک دادگستری  را برای تبلیغ در گوگل انتخاب کنید . این کلمه نسبت به کلید واژه وکیل از جستوجوی کمتری در گوگل برخورد دار است . یه همین دلیل شما هزینه کمتری برای هربار کلیک روی تبلیغ خود می پردازید.

 

مزایده برای تبلیغ در گوگل :

تا به اینجا شما از اهمیت هر کلمه کلیدی نسبت به کلمه کلیدی دیگر و چگونگی پرداخت هزینه برای تبلیغ در گوگل آگاه شدید . در اینجا به توضیح درباره مزایده های موجود در گوگل می پردازیم .

همانطور که گفته شد تبلیغات در گوگل می تواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشت باشد . اما افراد زیادی هستند که کسب و کارهایی شبیه به شما دارند . و از تبلیغات کلیکی برای پیشرفت خود استفاده می کنند .

تصور داشته باشید هزاران وکیل در ایران مشغول به کار هستند . که ممکن است برای معرفی خود به افراد دیگر از تبلیغ در گوگل استفاده کنند . اما هر کلمه کلیدی می توانند برای تعداد افراد محدودی کارایی ایجاد کنند .

گوگل ادوردز

برای مثال:

هنگامی که شکا خواستار کلمه کلیدی وکیل هستید . در همان زمان به دلیل کارآمد بودن این کلمه کلیدی ممکن است صدها نفر دیگر خواستار این کلمه برای تبلیغات ادوردز باشند . پس بین شما و رقبای شما یک مزایده در گوگل برگزار می شود .

در این مزایده شما و رقیب های خود بر سر یک کلید واژه وارد دادن قیمت می شوید . و در نهایت کسی که بتواند قیمت بیشتری برای کلید واژه انتخابی پیشنهاد کند . آن را به انحصار خود در می آورد .

همانطور که گفته شد ارزش این کلمات کلیدی برای تبلیغات در گوگل نسبت به بازدید از کلمه کلیدی و میزان جستوجوی مخاطبان گوگل ادوردز نسبت به آن کلید واژه وابسته است .

توجه داشته باشید اگر کلمه کلیدی وکیل ده هزار جستوجو کننده دارد نسبت به کلمه وکیل پایه یک دادگستری که هزار جستوجو کننده دارد . از قیمت بالاتری در مزایده برخوردار است و شما برای انحصار آن باید تلاش بیشتری کنید. و مبلغ مورد نظر خود را بالاتر پیشنهاد کنید .

 

چگونگی انجام تبلیغات در گوگل :

 

یادگیری سیستم ادوردز:

اگر تا به اینجا با توجه به آگاهی که نسبت به تبلیغات ادوردز کسب کردید . قسط به تبلیغات در گوگل برای کسب و کار خود دارید . اولین کاری که باید انجام بدهید یادگیری سیستم ادوردز است . شما برای یادگیری این سیستم می توانید .در موتور جستوجوی گوگل کلید واژه آموزش گوگل ادوردز را جستوجو کنید . تا اطلاعات کامل توسط گوگل در اختیار شما قرار بگیرد .

پس آگاهی کامل نسبت به سیستم ادوردز شما باید یک حساب ادوردز بسازید . تا بتوانید خود را به عنوان جزئی از سیستم ادوردز به گوگل معرفی کنید . سپس در گوگل ادز با استفاده از دانشی که نسبت به سیستم ادوردز پیدا کردید . و توسط شارژ کردن ادوردز جی ادز می توانید شروع به ارائه تبلیغات کسب و کار خود کنید .

این نکته را در نظر داشته باشید که طبق آمار هایی که گوگل ارائه داده است حدود 78 درصد کاربرانی که در گوگل به جستوجو میپردازند . تنها سایت های ارائه شده اولیه را مشاهده می کنند . از تبلیغات اولیه خرید خود را انجام می دهند . به همین دلیل با توجه به مطالبی که برای کمک به شما در ادامه توضیح داده می شود . سعی کنید تا تبلیغ شما در صفحات برتر قرار بگیرد .

 

سفارش اکانت مدیریت شده گوگل:

ممکن است این بگویید که وقت کافی برای یادگیری سیستم گوگل ادز ندارید و قسط به فراموش کردن تبلیغات در گوگل کنید . اما به جرعت می توان گفت اشتباه می کنید . حتی اگر زمان کافی برای یادگیری ندارید . می توانید در گوگل کلید واژه اکانت مدیریت شده گوگل را جستوجوکنید . تا وب سایت هایی برای مدیریت اکانت گوگل به شما معرفی شوند .

سپس با انتخاب یکی از وب سایت ها مدیریت اکانت گوگل ادز خود را به آنها سپرده تا با توجه به دانش ، مهارت و تجربه خود به تبلیغ در گوگل برای کسب و کار شما بپردازند . در این صورت شما تنها می توانید با دسترسی مستقیم به عملکرد تبلیغات خود بر این مدیریت نظارت داشته باشید .

 

تفاوت گوگل ادوردز با کاربران حاصل از نتایج طبیعی :

بازدید کنندگانی که در یک سایت وجود دارند را می توان به دو دسته تقسیم کرد . بازدید کنندگانی که در یک سایت برای جستوجوی اطلاعات از طریق نتایج طبیعی گوگل حضور دارند . و بازدید کنندگانی در سایت از طریق گوگل ادوردز وارد شده اند .

مصلما واضح است ترافیکی در یک سایت از طریق جستو جو و گشت گذار کاربران یا همان سئو موجود مربوط به کاربرانی می باشد که به دنبال اطلاعات هستند و از طریق گوگل در نتایج طبیعی وارد سایت کورد نظر شده اند .

اما بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد می شوند مطمنا برای کلیک روی تبلیغات کلیکی به دنبال خرید محصول و یا خرید خدمات هستند . و می دانند که کلیک آنها برای تبلیغ کننده هزینه بر است . طی آمار به دست آمده حدود 90 درصد از افرادی که روی تبلیغات کلیکی در گوگل ادوردز کلیک می کنند به قسط خرید وارد می شوند .

بناربراین می توان گفت شما برای تبلیغات خود در گوگل به میلیون ها کاربر برای که از طریق نتایج طبیعی گوگل تبلیغات گوگل شما را مشاهده کنند ندارید . تنها کافی است با گوگل ادز برای تبلیغات در گوگل وارد همکاری بشوید .

 

گوگل ادوردز

Max CPC   چیست ؟

خوب می توانم بگویم تا به اینجا شما به مقادیر مبتدی گوگل ادوردز آشنایی پیدا کردید .و حال می توانیم به مقادیر جزئی تری همچون Max CPC  بپردازیم . تا آگاهی شما از گوگل ادوردز کامل بشود .

Max CPC یک اصطلاح است که برای حداکثر هزینه برای یک کلیک به کارمی رود. به صورتی دیگر می توان گفت بیشترین مقدار هزینه ای که یک تبلیغ کننده در یک مزایده حاضر است . برای انحصار یک کلمه کلیدی برای تبلیغ در گوگل بپردازد Max CPC گفته می شود .

این هزینه برای کلمه کلیدی در تعرفه تبلیغات گوگل می تواند برای یک کلمه کلیدی مثال فقط کلمه کلیدی وکیل یا برای چند کلمه کلیدی به عنوان ادگروپ مثل گروهی از کلمات کلیدی وکیل ، وکیل پایه یک دادگستری ، وکیل پایه یک مورد استفاده قرار بگیرد .

توجه داشته باشید مقدار Max CPC با توجه به پیشنهاد رقبا در مزایده تعیین می شود . و تنها بستگی به تبلیغ کننده های شرکت کننده در مزایده دارد. به صورتی که در تعرفه تبلیغات گوگل Max CPC  دارای مقدار مشخص نیست .

امکان دارد در یک مزایده Max CPC  یک کلمه کلیدی  با توجه به شرکت کننده های مزایده  20 دلار تعیین شود . اما در یک مزایده دیگر Max CPC همان کلمه کلیدی 10 دلار تعیین شود .

البته شروع قیمت ها در هر مزایده از مقدار قیمت میانگین که گوگل ادوردز در تعرفه تبلیغات گوگل برای هر کلمه کلیدی مشخصکرده است . شروع می شود . برای مثال ممکن است گوگل ادز برای کلید واژه وام مسکن 78 سنت را به عنوان هزینه میانگین تعیین کرده باشد . و در یک مزایده قیمت این کلید واژه برای انحصار تا 10 دلار برای یک کلیک بالا برود .

 

میانگین هزینه هر کلیک :

میانگین هزینه هر کلیک یکی از مهم ترین معیار های یک اکانت گوگل ادوردز است . برای اینکه بتوانید به درک درست تری از میانگین هزینه هر کلیک برسید . ساده تر توضیح می دهم .

توجه داشته باشید اگر شما برای تمام کلیک ها در تبلیغات ادوردز هزینه پیشنهادی یکسانی مثلا 50 سنت داشته باشید . این هزینه به عنوان بالاترین هزینه ممکن در نظر گرفته می شود . که توسط شما در مزایده بین رقبا پیشنهاد شده است .

اما گوگل ادوردز یا توجه به سیستم پیشرفته ای که دارد معیار هایی مانند جایگاه تبلیغ شما در گوگل ادز ، هزینه پیشنهادی توسط رقبای شما برای تبلیغات در گوگل ، تعداد نمایش ها و… هزینه ای را به عنوان میانگین هزینه هر کلیک محاسبه کرده . و به آن میزان از شما هزینه دریافت می کند.

هزینه ای که در تعرفه تبلیغات گوگل ، گوگل ادز برای تبلیغات شما در نظر می گیرد . ممکن است مساوی یا کمتر از مقدار هزینه ای باشد که شما برای کلیک پیشنهاد کردید . اما مطمنا بیشتر از مبلغ پیشنهادی شما نخواهد بود . این هزینه در اکانت ادوردز شما با عنوان Avg CPC   نمایش داده می شود .

تبلیغات در گوگل

چگونگی شرکت در مزایده گوگل :

برای اینکه بتوانید در یک مزایده گوگل شرمت کنید قطعا اولین کار شما باید ثبت تبلیغات و کلمات کلیدی مربوط به تبلیغات تهیه شده شما باشد . هنگامی که شما این موارد را در گوگل ادوردز به ثبت می رسانید . خودتان را به عنوان حساب کاربری ای که واجد شرایط برای شرکت در مزایده است . به گوگل ادوردز معرفی می کنید .

همچنین شما برای شرکت در مزایده باید به دو نکته توجه بسیار داشته باشید یک مقداری که برای maximum bid  بیشترین هزینه ای که شما قادر به پرداخت آن برای هر کلیک هستید . و Quality Score امتیاز کیفیت تبلیغات شما که توسط گوگل ادز مشخص می شود . این دو نکته مقادیری هستند که می توانند موفقیت یا شکست شما را در مزایده برای تبلیغات در گوگل رقم می زند .

 

مزایده چگونه عمل می کند :

روش اجرای یک مزایده برای تبلیغات ادوردز بسیار ساده است . توجه داشته باشید . هنگامی که یک فرد وارد موتور جستوجوی گوگل شده و شروع به جستوجو یک کلمه کلیدی مثل وکیل می کند .

موتور جستوجوی گوگل در کمترین زمان ممکن که به درصدی از ثانیه کشیده می شود . شروع به پردازش درخواست جستوجو گر می کند . پس از اینکه موتور جستوجوی گوگل توانست به درک درستی از درخواست جستوجوگر برسد . مزایده را برای کلمه کلیدی وارد شده شروع می کند .

در این مزایده طبق هزینه هایی که تبلیغ کننده ها برای تبلیغات خود تعیین کرده و همچنین کیفیت تبلیغات آنها مواردی در اولویت کلمه کلیدی جستوجو شده و مواردی در مورد های پیشنهادی آخر قرار می گیرند . و به جستوجو گر پیشنهاد می شوند .

 

تعداد دفعات برگزاری مزایده :

روزانه ممکن است هزاران بار یک کلمه کلیدی توسط جستوجوگرها در گوگل سرچ شوند . یه صورتی که در یک ماه می توان گفت میلیاردها مزایده در گوگل ادوردز انجام می شود . درست است که این تعداد اعلام شده فراتر از حد باور من و شما است . اما واقعیت دارد .

و این نتیجه مزایده هاست که جستوجوگران می توانند تبلیغاتی که به دنبالش هستند را در گوگل ادوردز پیدا کنند . به همین دلیل است که گفته می شود تبلیغ کنندگان از طریق تبلیغات در گوگل می توانند با کمترین هزینه ممکن با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند . و در نتیجه به درآمدی فراتر از باور خود از این راه برسند .

گوگل ادوردز

معیار های مزایده در گوگل ادز :

هر فردی ، من ، شما و دیگر افراد می توانیم در گوگل ادوردز تبلیغات خود را از طریق ایجاد اکانت کاربری به ثبت برسانیم . اما نمایش یا عدم نمایش تبلیغ در گوگل و همچنین جایگاهی که تبلیغات گوگل شما در گوگل ادز به نمایش گذاشته می شوند به عاملی با نام Ad Rank  بستگی دارد .

Ad Rank  یک رتبه آگهی ضریبی است .که در اثر معیار های ارائه شده تعیین می شود .

توجه داشته باشید به هر میزان که مقدار رتبه بندی آگهی شما بیشتر باشد ، شانس شما برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج گوگل بیشتر است .

 

معیار های رتبه بندی تبلیغ در گوگل :

  • اطلاعات ثبت شده در اکانت ادوردز شما ،
  • مشخص کردن مقدار maximum bid (( بیشترین هزینه ای پیشنهادی شما برای پرداخت تعیین می کنید))
  • ، Quality Score ((امتیازی که گوگل به کیفیت تبلیغ شما می دهد ))

Quality Score امتیاز کیفیت چیست ؟

امتیاز کیفیت گوگل معیاری است برای مشخص کردن مقادیر مفید بودن و مرتبط بودن تبلیغ در گوگل با کسب و کار شما به کار گرفته می شود . این معیار عددی بین 1 تا 10 است و دارای اهمیت بسیار بالایی برای شانس بالا در نمایش تبلیغات گوگل شما و کاهش هزینه پرداختی شما برای تبلیغات در گوگل است .

برای درک بالا تر شما با یک مثال ساده سازی می کنم . اگر شما برای تبلیغات در گوگل در مزایده بالاترین قیمت را نسبت به دیگر رقبای خود بدهید اما امتیاز کیفیت تبلیغ شما پایین باشد . نسبت به تبلیغی که از امتیاز کیفیت بالا اما هزینه پیشنهادی کمتر برخوردار است . شانس نمایش تبلیغ شما کمتر می باشد .

امتیاز کیفیت نه تنها یک مزیت برای نمایش بهتر در گوگل ادز به حساب می آید بلکه یک امتیاز عالی برای پایین بردن قیمت پیشنهادی محسوب می شود .

توجه داشته باشید . شما برای تبلیغات ادوردز هر میزان که از امتیاز کبفیت بالاتری برخوردار باشید. می توانید مقدار هزینه کمتری را درمزایده پیشنهاد کنید . برای مثال اگر امتیاز تبلیغات شما 2 باشد برای شانس بالای نمایش در گوگل باید مبلغی مثل 1 دلار به عنوان هزینه پیشنهادی در نظر بگیرید .

اما اگر امتیاز کیفیت تبلیغات ادوردز شما 6 باشد می توانید مبلغی مثل 60 سنت برای هزینه پیشنهادی در نظر بگیرید . در هر دو صورت نتیجه نمایش تبلیغات گوگل شما یکسان خواهد بود . اما مورد دوم بسیار برای شما به صرفه تر است.

البته در نظر داشته باشید که این مقدار مبلغ و امتیاز کاملا فرضی است . و به صورت دقیق در این متن گفته نشده است .

 

موارد تاثیر گذار بر روی امتیاز کیفیت :
  • نرخ کلیک
  • CTR نسبت کلیک به نمایش تبلیغات کلیکی
  • مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغات کلیکی
  • میزان تجربه کاربر در گوگل ادوردز
  • نوع کسب و کار شما
  • رقبای شما

 

مرتبط بودن به چه معنا است :

مرتبط بودن در گوگل ادز اصطلاحی است که برای اندازه گیری مقدار ارتباط کلید واژه با تبلیغات به کار گرفته می شود . توجه داشته باشید این اصطلاح به مقدار منطقی بودن کلیدواژه انتخابی شما نیز توجه دارد . برای مثال ممکن است شما دارای کسب و کار فروش کفش باشید اما کلید واژه ای مربوط به فروشگاه آنلاین لباس فروشی انتخاب کنید . در این صورت کلید واژه شما با تبلیغات ادوردز شما مرتبط نخواهد بود و مقدار رتبه شما برای تبلیغ در گوگل بسیار پایین خواهد آمد .

اما اگر شما برای تبلیغ در گوگل از کلیدواژه مرتبط استفاده کنید . باعث می شود تا رتبه شما در گوگل ادز بالا برود . و نزخ کلیک و امتیاز کیفیت شما به صورت باور نکردمی افزایش پیدا کند .

تبلیغات ادوردز

هزینه نهایی برای پرداخت :

(( نکته مورد نظر درباره کارکرد مزایده مشخص کردن قیمت نهایی پرداختی شما است . ))

هنگامی که مقدار رتبه بندی تبلیغ شما و جایگاه تبلیغ شما در مزایده مشخص می شود . هزینه نهایی و واقعی که شما باید برای هر کلیک بپردازید . نیز مشخص می شود . قانون پرداخت هزینه مقدار cpc مشخص شده توسط گوگل ادز به علاوه یک سنت است .

تنها در صورتی این قانون زیر پا گذاشته می شود . که مبلغ پیشنهادی شما پایین ترین مبلغ پیشنهاد شده در مزایده باشد . در این صورت شما از مبلغ cpc  به علاوه یک سنت برخوردار نشده . و باید برای هر کلیک هزینه پیشنهادی خود را بپردازید .

 

 

شبکه نمایش گوگل چیست :

شبکه نمایش گوگل Google Display Network  که به اختصار GDN   نامیده می شود . در گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین سایت های موجود شناخته می شود .که دارای سالها سابقه و دارای میلیون ها کاربر است . اگر شما برای ارائه تبلیغات خود از این شبکه استفاده کنید . به جرعت می توانم به شما بگویم که 90 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات گوگل شما را مشاهده خواهند کرد .

همچنین هزینه ای که شما در شبکه نمایش گوگل باید برای تبلیغات ادوردز بپردازید نسبت به هزینه ای که در موتور جستوجوی گوگل برای تبلیغات ادوردز باید بپردازید بسیار کمتر محاسبه می شود .

و همچنین نرخ کلیک در سبکه نمایش گوگل نیز نسبت به موتورجستوجوی گوگل کمتر است .

 

گروه تبلیغاتی چیست؟

گروه تبلیغاتی واژه ای است که در گوگل ادز برای دسته بندی کلمات کلیدی به کار گرفته می شود . و شما می توانید با استفاده از آن تبلیغات خود را در صفحات فرد متفاوت و کمپین های تبلیغاتی مختلف که در یک گروه وجود دارند قرار بدهید .

هنگامی که شما کمپین های تبلیغاتی خود را با قدرت بسیار بالایی ایجاد کنید احتمال بالا رفتن مقدار کوالیتی اسکور برای کلمات کلیدی مورد استفاده شما نیز افزایش خواهد یافت . البته نکته ای که باید درباره ایجاد این کمپین ها بخاطر داشته باشید . قرار ندادن تمامی کلیدواژه های خود در یک ادگروپ است .

شما باید با توجه به دسته بندی محصولات خود ، دسته بندی خدمات خود و اهدافی که برای ارائه تبلیغات گوگل دارید . کلید واژه های خود را سازماندهی کنید و در ادگروپ های مختلف آنها را تقسیم کنید . تا با موفقیت بیشتری در زمینه تبلیغات گوگل برسید .

اگر مطالب این مقاله نمی تواند تمامی انتظارات شما را برطرف کند . یا در سازماندهی کلمات کلیدی خود مشکلی دارید . می توانید از طریق مشورت با یک مشاور گوگل ادز یا جستوجوی بیشتر در گوگل درباره تبلیغات ادوردز آگاهی بیشتری کسب کنید .

همچنین در وب سایت ما مقالات دیگری نیز درباره گوگل و تبلیغات گوگل ارائه شده است . که آرزومندیم توانایی پاسخگویی به سوالات شما را داشته باشند .

 

سنجش کارکرد تبلیغ در گوگل :

مطمن هستم پس از خواندن این مقاله شروع به سرمایه گذاری برای تبلیغ در گوگل می کنید . به همین دلیل چگونگی سنجیدن عملکرد تبلیغ در گوگل را نیز به شما توضیح می دهم .

توجه داشته باشید برای سنجیدن عملکرد تبلیغ در گوگل سریع ترین راه و بهترین راه ممکن مقایسه عملکرد کمپین خود با دیگر کمپین هایی است که در صنعت با شما تشابه دارند . برای مثال اگر کمپینی مربوط به صنعت پوشاک دارید . کمپین تبلیغاتی خود را با دیگر کمپین های مربوط به صنعت پوشاک مقایسه کنید .

برای این نوع از مقایسه می توانید از اطلاعاتی که در وب سایت های متفاوت درباره کارکرد کمپین های  تبلیغاتی مختلف در گوگل ارائه می شوند استفاده کنید .

تبلیغ در گوگل

گوگل ادسنس چیست ؟

گوگل ادنسس یک سرویس رایگان برای تبلیغات گوگل است که می تواند به یک تبلیغ کننده اجازه نشر تبلیغات ویدیویی ، متنی ، تصویری ، بنری ، چندرسانه ای ، محتوایی و… خود را در وب سایت به صورت رایگان قرار بدهد . و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد داشته باشد . توجه داشته باشید . برای مشاهده اینگونه تبلیغات می توانید به سایت های انگلیسی زبان مراجعه کنید . در صورت مراجعه به این سایت ها شما قادر به مشاهده بنر های ویدیویی و تبلیغاتی در گوشه کنار وب سایت خواهید بود .

کسب درآمد در گوگل ادسنس در دوصورت انجام می شود . دسته اول مربوط به تبلیغاتی است که برای تبلیغات خود به صورت تعداد بازدید کننده های سایت هزینه پرداخت می کنند . و دسته دوم مربوط به افرادی است که برای هزینه نمایش تبلیغات گوگل خود تعداد میانگین کلیک ها را در نظر می گیرند .

درست است که هر دوروش برای کسب درآمد بسیار مفید است . اما در بیشتر موارد مدیران سایت ترجیحا نوع اول را انتخاب می کنند . تا بتوانند علاوه بر توجه کاربران به تبلیغات خود ، ترافیک وب سایت خود را نیز بالا ببرند .

 

کارکرد گوگل ادسنس بسیار ساده است :

ابتدا یک وب سایت طراحی و راه اندازی کنید . و از طریق ارائه و نشر محتوای جذاب سعی کنید تا مقدار بازدید کننده های سایت را بالا برده . و ترافیک سایت را افزایش دهید . همچنین توجه داشته باشید افزایش ترافیک سایت خود را از طریق رعایت اصول گوگل انجام دهید . در غیر این صورت به مشکل برخواهید خورد .

در نهایت پس از افزایش بازدید کننده های سایتتان در تبلیغات گوگل ادسنس ثبت نام کنید و با قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در وب سایت خود شروع به کسب درآمد کنید .

ممکن است تا به حال اسم گوگل ادسنس را نشنیده باشید . و به آن به اندازه تبیلغات در گوگل ادوردز اعتماد نداشته باشید . اما قابل ذکر است . که طبق اطلاعات به دست آمده تا به امروز 15 میلیون وی سایت در گوگل وجود دارد . که از طریق نمایش تبلیغات گوگل ادسنس درحال کسب درآمد هستند .

گوگل ادسنس

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس :

گوگل ادسنس توانایی نمایش چند نوع تبلیغ را برای بازدید کننده های خود دارد . هر یک از این تبلیغات در وب سایت انتخاب شده مکان خاصی برای نمایش خود دارند . و مبلغی که برای نمایش آنها کسب می شود . با یکدیگر متفاوت است . در ادامه به انواع تبلیغات در گوگل ادسنس خواهیم پرداخت .

 

تبلیغات گوگل محتوا محور :

از تبلیغات محتوا محور برای هدف گیری کاربرانی استفاده می شود که می خواهند موضوع یا محتوای خاصی را ارائه بدهند . یکی از مزایای این نوع از تبلیغات در گوگل ادسنس مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده باید برای مقدار بازدید بدهد .

توجه داشته باشید . اگر در نوع های دیگر تبلیغات از تبلیغ کننده بابت هر بازدید هزینه دریافت می کردید . در این نوع از تبلیغ تنها می توانید برای هر هزار بازدید از تبلیغ کننده آن هزینه را دریافت کنید . این به نفع شما که صاحب وب سایت هستید نیست . اما برای تبلیغ کننده ها یک مزیت به حساب می آید .

تبلیغات محتوا محور در گوگل ادسنس دارای انواع متفاوت و اندازه های متفاوت برای وب سایت شما و تبلیغ کننده است . از نمونه های تبلیغات محتوا محور می توان به متن ، تصویر ، تصویر متحرک ، ویدیو ، فلش ویدیو و… اشاره کرد .

همچنین نکته مورد نظر در این تبلیغات اختیار تبلیغ کننده در انتخاب تمامی عناصر استفاده شده در تبلیغ است . به این معنی که تبلیغ کننده از متن استفاده شده در تبلیغات گوگل تا تصویر مورد استفاده و ویدیو مورد استفاده را خودش انتخاب می کند .

 

Page Level Ads

این نوع از تبلیغات در گوگل ادسنس به عنوان تبلیغات بهینه نیز شناسایی می شوند . این نوع تبلیغ از سیستم بسیار پیشرفته ای برخوردار است . توجه داشته باشید . هنگامی که شما از تبلیغات در گوگل از این نوع استفاده کنید . تنها در صورتی به کاربر نمایش داده می شود . که از تجربه خوب کاربر در زمینه تبلیغ شما مطمن باشد . در غیر این صورت تبلیغ شما نمایش داده نمی شود . و هزینه اضافی نیز برای شما ایجاد نخواهد شد .

 

جستوجو محور :

تبلیغات جستوجو محور نوعی از تبلیغات گوگل ادسنس است که می تواند به ناشر تبلیغات گوگل اجازه بدهد . تا تبلیغات مرتبط با یک کوئری خاص را بتوانند در یک وب سایت به نمایش بگذارند . و در صورت تبلیغ 51 درصد مبلغ تبلیغ را پس از انتشار تبلیغ دریافت کنند .

تبلیغات جستوجو محور نسبت به دیگر تبلیغات حتی تبلیغات محتوا محور که از هزینه بسیار پایینی برای ناشر دارد نیز محبوبتر است . زیرا این تبلیغات به دلیل جستوجویی بودن خود نرخ کلیک بالا را برای ناشر رقم میزنند .

البته در مقایسه دو نوع از تبلیغات گوگل ادسنس یعنی تبلیغات محتوا محور و تبلیغات جستوجو محور می توان گفت مبلغ دریافتی از نوع محتوا محور تنها 68 درصد از کل مبلغ دربافتی از نوع جستوجو محور را تشکیل می دهد . اما بازهم ناشر ها به تبلیغات گوگل جستوجو محور بیشتر علاقه نشان می دهند .

 

ویدیو محور :

این نوع از تبلیغات گوگل ادسنس بیشتر برای وب سایت هایی استفاده می شوند . که می توانند میزبان ویدیو برای نمایش در گوگل باشند . در تبلیغات ویدیو محور  ، گوگل ادسنس به وب سایت مورد نظر اجازه میدهد تا تبلیغات ودیویی تبلیغ کننده را روی وب سایت خود قرار بدهند .

و اما نکته مورد نظر درباره این وب سایت ها داشتن Player است . وب سایت ها باید خودشان پلیر داشته باشند . و از پلیر یوتیوب برای پخش ویدیو استفاده نکند . در این نوع از تبلیغ در گوگل خود ناشر مانند تبلیغات محتوا محور جزئیات تبیلغش را مشخص می کند .

 

چه وب سایت هایی در گوگل ادسنس شانس بیشتری دارد ؟

گوگل ادسنس دارای سیستم بسیار پیشرفته و موتور هوشمند است . که می تواند با توجه به مطالبی که شما در وب سایتتان قرار دادید نشر تبلیغاتی متناسب با مطالب وب سایت شما را به شما پیشنهاد کند . درست است که این ویژگی به دلیل وجود موتور جستوجوی گوگل عادی نشان داده می شود . اماموتور هوشمند گوگل ادسنس قابل تحسین است .

توجه داشته باشید . اگر شما تبلیغ خود را در گوگل ادسنس به نمایش بگذارید می خواهید تبلیغ شما برای افرادی که واقعا قسط دنبال کردن یا خرید محصول شما را داشته باشند ارائه شود . بنابراین تبلیغات خود را به وب سایت هایی می سپارید که برای محتوا سازی از مطالب تخصصی استفاده کرده باشد . زیرا این نوع از سایت ها شانس بسیار زیادی برای تبلیغات گوگل پر سود دارند .

به همین دلیل پیشنهاد می شود برای کسب درآمد بالا از سایت خود .در تولید محتوا برای سایتتان به تولید محتوای تخصصی بپردازید . تا کاربران شما علاقه زیادی به تبلیغاتی که می پذیرید داشته باشند . و بتوانید سایت خود را به عنوان یک سایت معروف به گوگل ادسنس معرفی کنید .

برای درک بهتر این موضوع را با یک مثال ساده سازی می کنم :

هنگامی که شما یک وب سایت تخصصی درباره تلفن همراه داشته باشید . و تولید محتوای شما نیز به صورت تخصصی در این زمینه باشد . این باعث می شود . تا شانس وب سایت شما نسبت به وب سایت های دیگر موجود در گوگل ادسنس برای دریافت تبلیغات مرتبط با گوشی همراه بیشتر باشد .

 

اهمیت محتوا در گوگل ادسنس :

محتوا سازی در گوگل نه تنها برای تولید محتوای تخصصی و پایجاد پیش زمینه برای دریافت تبلیغات تخصصی بلکه تولید محتوای خاص و منحصر به فرد باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت شما خواهد شد . موتور جستوجوی گوگل توانایی بسیاری دارد . و بسیار هوشمند عمل می کند . به صورتی که مطالب تکراری در گوگل ادسنس تشخیص داده و در نتایج جستوجوی گوگل به نمایش نمی گذارد .

به همین دلیل نویسنده وب سایت که محتوای وب سایت را تهیه می کند باید در برخی از مواقع از نرم افزار های تشخیص دهنده مطالب تکراری در گوگل استفاده کنند . تا مطالب تکراری وب سایت خود را تشخیص داده و آنها را حذف کنند . زیرا در صورتی که گوگل ادسنس محتوای وب سایت شما را به عنوان محتوای تکراری و کپی شده بشناسد . نه تنها دامنه وب سایت بلکه حتی اسم صاحب وب سایت نیز در لیست سیاه قرار می گیرد . و شما دیگر نمی توانید با نام خودتان برای ایجاد وب سایت ثبت نام کنید .

 

محتوای جذاب برای گوگل ادسنس :

گوگل ادسنس ممنوعیت هایی درباره برخی وب سایت ها دارد . به عنوان مثال گوگل ادسنس وب سایت هایی را که برای رواج دادن برهنگی ، برای خرید و فروش اسلحه و سلاح های گرم و سرد و وب سایت هایی که برای خرید و فروش مشروبات الکی کارایی دارند را برای قرار گیری در زیر مجموعه گوگل ادسنس قبول نمی کند .

اما اگر به جز این سه مورد گفته شده شما هر نوع وب سایت دیگر با هر موضوعی که خودتان علاقه دارید . در اختیار گوگل ادسنس قرار دهید . او وب سایت را قبول کرده . و او را به عنوان زیر مجموعه خود به گوگل معرفی می کند .

اما با وجود اینکه گوگل ادسنس تمامی محتواهای شما را برای تبلیغات پذیرا است . در برخی از موضوعات بسیار بهتر عمل می کند . توجه داشته باشید این موضوعات بیان شده به عنوان اصل های کارایی گوگل ادسنس گفته می شوند . و شما با توجه به آنها می توانید از وب سایت خود کسب درآمد فراوان داشته باشید .

به عنوان نمونه وب سایت هایی که دارای محتواهایی با موضوعاتی همچون اقتصاد ، پزشکی ، بیمه هستند در گوگل ادسنس بسیار پر سود شناخته شده . و گوگل بابت آنها بیشترین پول را پرداخت می کند .

گوگل ادوردز

میزان درآمد حاصل از گوگل ادسنس :

مانند تمامی کسب و کار هایی که به خرید و فروش و سفارش گرفتن بستگی دارند این نوع از کسب و کار هم دارای قیمت مشخصی به عنوان درآمد نیست . بلکه می توان عامل هایی را به عنوان عوامل موثر بر روی درآمد وب سایت معرفی کرد .

عامل های موثر بر درآمد وب سایت :
  • میزان ترافیک موجود در وب سایت .
  • تعداد آگهی دهنده ها در حوزه های تجاری وب سایت .
  • نوع ترافیکی که وارد وب سایت می شوند.
  • نوع محتوایی که در وب سایت موجود است .
  • موقیعیتی که تبلیغات ادسنس در آن برای وب سایت قرار می گیرند .

 

گوگل ادسنس در ایران :

همانطور که گفته شده ثبت نام در گوگل ادسنس با نام و اطلاعات واقعی صورت میگیرد . به همین دلیل می توان گفت به علت تحریم هایی که بر کشور ایران وارد شده ثبت نام در این سرویس برای کشور ایران غیر ممکن و ممنوعه اعلام شده است .

اما تمامی افرادی که می خواهند از سرویس گوگل ادسنس استفاده کنند . راهی برای دور زدن تحریم دارند .  توجه داشته باشید . به عنوان نمونه شما می توانید با استفاده از نام یا آدرس یکی از بستگان خود در خارج از کشور به ثبت نام در این سرویس بپردازید . اما آیا واقعا این کار ارزش دارد ؟

 

 

http://https://www.uomi.ir/sara/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%b3/

 

 

 

.

نویسنده


خوشت اومد؟ با دوستات به اشتراک بذار!

4

عکس العمل شما درباره این مطلب چی بود؟

اوه اوه
0
اوه
:( :(
0
:(
⋋_⋌ ⋋_⋌
0
⋋_⋌
:)) :))
0
:))
3> 3>
0
3>
like like
0
like
سمانه باقری